Vad har du mist?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad har du mist?
Jag jobbade i 17 år. Därför har jag en hygglig pension och räknas inte som fattigpensionär.
Vill du sponsra mig Geta?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Om man får en pension över 15 000 kr efter skatt, räknas man inte som en fattigpensionär. Jag kommer precis över den gränsen.
Ok jag tjänar mer än dig om jag räknar med bostadstillägg
Då behöver jag inte sponsra dig.
Kanske jag som ska sponsra dig? Jag kan skicka en burk honung.
Fram till döden finns alltid minst en dörr öppen...
'cause the freak inside controls my mind
Noll i försäkringspengar här med.Utomjordingen wrote: ↑20 May 2025, 15:45 Jag har nog mist flera miljoner kronor i mitt liv på grund av att jag är psykisk sjuk - fick ingenting utav genom onda systemet när det även gäller försäkringspengar, inte ens en krona.
Man har inte skyldigheter gentemot systemet - man har skyldigheter gentemot livet. Gäller sig själv oxå. Att man ska ta hand om sig själv.Utomjordingen wrote: ↑20 May 2025, 15:52 Minns när en psykevårdare skulle medicinera mig med injektion! Hon sa: - "Man har skyldighet mot systemet!". Jag tänkte, jag skulle haft rättigheter i mitt liv i stället vilket jag aldrig fick. Därför känner jag att jag inte har en skuld till systemet.
Det är mycket värt om man kan ta hand om sig själv, annars blir det väldigt dyrt för samhället.
- Utomjordingen
- Niobmedlem
Det är fel på lagarna i det här genom onda systemet för det borde vara obligatorisk att alla som är psykisk sjuka och som inte kan jobba så borde alla dom få försäkringspengar.
Enligt chefen på psykavdelningen åren 1990–1992 så sa han att jag är sjukast av alla patienter på avdelningen - ändå var jag sist in och först ut på psykavdelningen. De flesta patienter på psykavdelningen hamnade på gruppboende och eller är döda idag.
Och enligt psykiatrikern så sa han om mig att jag aldrig har varit frisk och kommer aldrig att kunna bli frisk så därför kan jag inte veta vad som är frisk eller sjuk.
Det tog mig cirka 20 år innan jag började acceptera och förstå att jag är psykisk sjuk, med andra ord - när jag var runt 40 år gammal!
Enligt chefen på psykavdelningen åren 1990–1992 så sa han att jag är sjukast av alla patienter på avdelningen - ändå var jag sist in och först ut på psykavdelningen. De flesta patienter på psykavdelningen hamnade på gruppboende och eller är döda idag.
Och enligt psykiatrikern så sa han om mig att jag aldrig har varit frisk och kommer aldrig att kunna bli frisk så därför kan jag inte veta vad som är frisk eller sjuk.
Det tog mig cirka 20 år innan jag började acceptera och förstå att jag är psykisk sjuk, med andra ord - när jag var runt 40 år gammal!
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!
"Utomjordingen"
"Utomjordingen"