Rökning
Moderator: Moderator 1
Re: Rökning
Nej, det blev inget rökstopp idag heller. Jag har tagit två cigaretter.
Tyvärr har jag syndat en tredje gång. Jag försöker att hålla igen, men det är så svårt.
Så här långt har jag bara rökt en cigarett. Är röksugen så klart, men ska försöka att skjuta på rökning av cigarett nummer två lite till.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Tack, memphis. Jag står nu på två cigaretter.
Tack, Swesanne. Det är en ständig kamp att hålla nere på antalet cigaretter. Har du något knep?
Just nu noterar jag varje cig. Men jag vill börja snusa istället, men mår för dåligt just nu för att orka ta tag i det. Men du är ju superduktig, vad gör du för att hålla tillbaka?
Jag snusar och ibland tar jag en nikotinsugtablett. Nu är det dock risk för dagens tredje cigg.
Jag lyckades avstå den tredje cigaretten igår. Hittills idag har det blivit två, alltså lika mycket som på hela dagen igår. Det känns som hela mitt liv kretsar runt cigaretterna.
Jag är uppe i tre cigaretter nu.
Jag är uppe i tre cigaretter nu.
När jag är på mötesplatsen blir det tyvärr att jag röker lite för mycket. Jag tog hela fem cigaretter där idag, kunde inte hjälpa det. Men hemma har det bara blivit en, så jag står på sex stycken hittills. Inte bra, men inte så dåligt heller. Känner mig inte speciellt röksugen.
Det har bara blivit en cigarett hemma och det är förträffligt. Men börjar bli uttråkad och går nog ned på gården för dagens sjunde cigg. Fy fasen vilket beroende man dragit på sig. Men tack vare att jag kraftigt dragit ned behöver jag inte köpa cigaretter dagligen, jag sparar pengar. Vill dock inte tänka på vilka summor jag rökt upp tidigare i livet.