Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Mötesplats Sardin

Post by zoegas »

Fan vad gott med grillat.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, grillat är gott. Idag var jag inte på mötesplatsen, väntade på boendestödet. Men imorgon ska jag dit och nu har jag en hundring i plånboken, de tar inte större sedlar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag var på mötesplatsen idag. Vi var några som satt i TV-rummet och önskade låtar från Youtube. Jag önskade "50 pence flute" och "Bla, bla, bla" med Egon Kärrman. Dessutom spelade jag ett parti Yatzy mot kompisen och jag vann. Sprang ut och rökte alldeles för ofta.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tut att jag inte var på mötesplatsen idag, det blev tjafs. En kvinna var på min kompis och hans flickvän (vilken också är besökare) och en tredje person. Hon sa åt min kompis att inte gå så nära hennes son och allt vad det var. Den bilden har jag inte fått av henne, jag har upplevt henne som trevlig.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Huga. Hoppas inga skott avlossades.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 13 Sep 2024, 22:13 Huga. Hoppas inga skott avlossades.
:) Nej, så illa var det inte. Kompisen kände sig dock illa till mods och fick gå hem tidigare. Ja, ja, alla besökare där har sina problem.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag gillar sånt drama. Att titta på iaf.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag serverades vad jag tror kallades kebabsallad. Men det var ingen sallad, bara kebabkött och pasta, plus sås. Jag blev mätt på en sådan, den kostade 25 kronor. Sedan var vi fem personer som fick önska låtar på Youtube eller ha med oss CD-skivor. Jag önskade en låt med Argy Bargy och en med The Business.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Om inget oförutsett inträffar imorgon ska jag till mötesplatsen. Jag är inte där på onsdagar eller fredagar då jag har boendestöd då. Hoppas att jag får skjuts hem, men kan inte förvänta mig det. Någon gång ska jag be att få titta på vad jag tror heter "Griståget", en turné med Svullo och Eddie Meduza.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var jag på Sardin mellan cirka halv tolv och kvart i fyra. Jag var med och spelade Yatzy två gånger. Gillar inte plump som de annars brukar köra. Tog som vanligt en kopp kaffe med påtår och ett runt polarbröd med ost och slanggurka när jag kom dit. Hade turen att få skjuts hem. En bra star på dagen och lite till. Återbesök imorgon?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Förr spelade man ofta olika kortspel, men numer kommer jag inte ihåg något av dem tex plump. Finns i sjön, poker, bismark mm.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Finns i sjön, är det spelet när man sprider ut korten över bordet och man ska ta till exempel två fyror, två sjuor och så vidare?
Post Reply