mrsearlgray wrote: ↑22 May 2025, 15:43
Vill köpa lite målardukar eller en rulle med duk, men känns typ fel? Känns som att jag inte förtjänar att spendera pengar...
Edit: tror det är mamma som sitter i huvudet...
Blir du av med alla skulder så festa loss. Pengar är förgängliga.
En rulle duk är i allra högsta grad rimligt - du målar ju mycket! Du får spendera på vad du vill , det är inte det. Men verkligen målarduk - använder du ju. Det är något som du inte har haft så lätt för att köpa tidigare. Du gör vad du vill med dina pengar. Men jag förstår hur du känner, jag kan oxå känna så. Jag har alltid varit en fattiglapp och aldrig kunnat spendera några större summor. Som andra kanske har haft möjlighet att göra och har gjort. När vi väl har lite pengar - köper vi vad fan vi vill för pengarna. Jag kan sätta en peng på att din mamma alltid typ haft mer pengar än du - och kunnat spendera på det hon velat. Om man tänker i nivån en rulle målarduk! Den summan alltså, som är en låg summa - men för oss kan det vara en stor summa.
Amandara: Jo precis, känns liksom stort med ett köp på 1600kr och något jag inte kunnat göra tidigare hur som helst, kanske därifrån känslan kommer ifrån.
Zoegas: Jo allt är betalt nu, drogs från kontot idag.
Det står i tidningen att det sparas på Sveriges Radio. Synd tycker jag. Jag lyssnar mer och mer på radion. Har SR notiser på mobilen, det plingar nyheter hela dagen. Det stod att det skulle försvinna 400 personer.