det handlar inte om att vissa är dyra eller billiga, det jag använder är billigt, det som spelar roll är vad det är för ingredienser, och många schampon har silikoner i som gör att håret känns lent och glansigt men egentligen så är det bara en hinna över håret som torkar utCosmos wrote: ↑05 Nov 2021, 18:56 Angående hårvårdsprodukter så stämmer det inte att billiga schampoon är skadliga för håret. Jag köper lite olika, just nu Barnängen, och mitt hår har fin kvalitet, blankt och mjukt och växer bra.
En kompis till mig har helt slutat med schampoo. Han sköljer bara igenom håret när han duschar och gnuggar lite i det. Det ser helt rent ut. Vi är lurade allihop.
Allt inom skönhet
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Re: Allt inom skönhet
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
shea moisture eller urtekram brukar jag använda oftast
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag förståt inte heller vitsen med dyra schampon. Mitt hår är glansigt, trotsCosmos wrote: ↑05 Nov 2021, 18:56 Angående hårvårdsprodukter så stämmer det inte att billiga schampoon är skadliga för håret. Jag köper lite olika, just nu Barnängen, och mitt hår har fin kvalitet, blankt och mjukt och växer bra.
En kompis till mig har helt slutat med schampoo. Han sköljer bara igenom håret när han duschar och gnuggar lite i det. Det ser helt rent ut. Vi är lurade allihop.
att jag köper billigt schampo.
Nej knappast Geta , supa till gör jag aldrig numer. Men det är faktiskt min ärliga åsikt att har man en sjukdom kan vara diabetes likaväl som schizofreni, så är det yttersta ansvaret ditt och du behöver inte alltid leva strikt och sunt som diabetiker, men ärligt talat och jag vet eftersom jag lever med en som har diabetes 2 så jäkla svårt är det inte och du kan äta normalt trots att du är diabetiker, det viktiga är att röra sig och att äta från lite allt i kostcirkeln.
Ibland kan jag tycka att vi äter för lite grönsaker till maten men å andra sidan har jag ofta grönsaker i maten. Det är dyrt med grönsaker och frysta grönsaker det är inte detsamma som att äta färska.
vv
Men precis som man måste ta hand om sin psykos sjukdom och det är ett strå vassare att lära sig för under tidens gång är det inte alltid säkert du mår bra av din medicin, innan man hittat rätt.
Jag menar diabetes 2 är väl ändå så mycket enklare, sån jäkla skillnad på hur vi äter har vi inte gjort. Jag bakar mindre, mindre sötsaker blir mer nötter. I maten har jag bytat ut creme fraich mot lätt creme fraiche osv. Inga stora förändringar.
Ibland kan jag tycka att vi äter för lite grönsaker till maten men å andra sidan har jag ofta grönsaker i maten. Det är dyrt med grönsaker och frysta grönsaker det är inte detsamma som att äta färska.
vv
Men precis som man måste ta hand om sin psykos sjukdom och det är ett strå vassare att lära sig för under tidens gång är det inte alltid säkert du mår bra av din medicin, innan man hittat rätt.
Jag menar diabetes 2 är väl ändå så mycket enklare, sån jäkla skillnad på hur vi äter har vi inte gjort. Jag bakar mindre, mindre sötsaker blir mer nötter. I maten har jag bytat ut creme fraich mot lätt creme fraiche osv. Inga stora förändringar.
Jag tycker att de billigare schampona ger mer volym till mitt skandinaviska hår, vill ej ha fett hår heller
Diabetes 2 är en s k välfärdssjukdom. Vi äter mer än vad vi gör av med och vi äter en massa skräpmat på donken och pizzerierna för att det är så "billigt". Då krävs mer insulin och detta bygger fett.
Visst, man blir fet av antipsykotika, men i regel beror det på att medicinen gör en hungrig och att man inte kan motstå utan kanske går och småäter hela kvällarna. Med lite disciplin kan man utstå hungern. Det går att tänka "jag har inte råd" och inte ha så mycket mat och snacks hemma. Masskonsumtion av mackor blir man smällfet av, något att tänka på.
Visst, man blir fet av antipsykotika, men i regel beror det på att medicinen gör en hungrig och att man inte kan motstå utan kanske går och småäter hela kvällarna. Med lite disciplin kan man utstå hungern. Det går att tänka "jag har inte råd" och inte ha så mycket mat och snacks hemma. Masskonsumtion av mackor blir man smällfet av, något att tänka på.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Det är inte lätt att stå emot hungern som antipsykotikan ger. Jag kallar det
inte välfärd- att medicineras med antipsykotika som man blir smällfet av.
Dessutom blir man slö av antipsykotikan.
inte välfärd- att medicineras med antipsykotika som man blir smällfet av.
Dessutom blir man slö av antipsykotikan.
Det går inte att stå emot hungern ta zyorexan även om du inte äter innan du sover så vaknar du upp varje natt så socker hungrig att du äter allt tillgängligt du hittar.
Zyorexan och quetiapin de är i en hunger klass och icke mättnad s klass för sig
Risperidon eller risperdal likaså.
Pałiperidon som jag tar tycker jag är mer acceptabel, man äter inte i alla fall så att man mår dåligt av det
Zyorexan och quetiapin de är i en hunger klass och icke mättnad s klass för sig
Risperidon eller risperdal likaså.
Pałiperidon som jag tar tycker jag är mer acceptabel, man äter inte i alla fall så att man mår dåligt av det
Men man kan välja hur mycket mat, snacks och bröd man har hemma. En påse t ex chips täcker hela dagens kaloribehov och det går faktiskt att undvika genom att man inte köper chips. Likadant med fikabröd. Finns det inte finns inget att äta heller.
Vilka är det som ni talar till? Är det oss med diabetes?
Psykotiker som är tvungna att ta mediciner som man lätt blir fet utav. OCH till de som har diabetes 2.