De ses ju som latmaskar.
Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Jag kände en pizzabagare som blev miljonär på att sälja pizzor. Men det var på den tiden pizzerior inte var så vanligt. Idag är nog konkurrensen hård. Om många pizzabagare dessutom fuskar med bidrag i stället för att anställa så blir konkurrensen skev.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Om jag blir mer fysiskt handikappad, måste jag begära hemkörning av mat.
Konserverade vinbladsdolmar.
Trenden går väl mot separata äldreboenden sorterade på språk. Detta för att äldre dementa glömmer sitt andraspråk.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fick valinformation från Sverigedemokraterna idag.
"Alla som gjort rätt för sig ska få högre pension, en trygg och värdig ålderdom".
Undrar om vi som varit sjuka långa tider i livet "har gjort rätt för oss"??!!
"Sverigedemokraterna är partiet för den svenska fliten."
"Alla som gjort rätt för sig ska få högre pension, en trygg och värdig ålderdom".
Alla som jobbar är ju inte pålitliga. Är dem med värda en högre pension?memphis wrote: ↑24 Aug 2022, 14:30 Fick valinformation från Sverigedemokraterna idag.
Jag tycker också att de som arbetat är värd en trygg och värdig ålderdom. Men det är även vi som inte kunnat arbeta p g a sjukdom. Vi är inte värda att leva i extrem fattigdom när vi blir gamla!
Nu höjdes pensionen för personer som inte har jobbat och som har
garantipension.
garantipension.
V vill höja pension med 2000 nästa mandat. Får dem som de vill?. Som med marknadshyror o nu höjning av pension.
Det tycker jag är bra. De fattigaste pensionärerna har länge halkat efter precis som vi med sjukersättning. Men om de borgerliga partierna tar över så kan vi glömma detta. Vi "har inte gjort rätt för oss" som SD uttrycker det.