Vad planerar du att köpa?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad planerar du att köpa?
Fästingtabletter. Försöker leta rätt på det lägsta priset. Men det är slutsålt på flera apotek.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Inläggssulor till skorna.
Ett batteribyte till en av mina klockor. Samlar på dem och har fem st nu
Vad kostar ett batteribyte? Har en klocka själv som står stilla.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Skulle behöva en längre laddningskabel till telefonen. Men jag har lite teknikskräck. Är rädd för att köpa en kabel som inte passar. Jag får nog gå in på Telias butik här i stan och få hjälp. Men det skulle vara billigare att kunna beställa online. Det är jag nästan säker på. Telia är inte känt för att vara billigt.
Finns inte power eller elgiganten i närheten annars? De måste kunna hjälpa och lär ha bättre utbud.memphis wrote: ↑17 Apr 2025, 18:08 Skulle behöva en längre laddningskabel till telefonen. Men jag har lite teknikskräck. Är rädd för att köpa en kabel som inte passar. Jag får nog gå in på Telias butik här i stan och få hjälp. Men det skulle vara billigare att kunna beställa online. Det är jag nästan säker på. Telia är inte känt för att vara billigt.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Funderar på shoppa lite på IKEA. Soppslev, örngott och dra-på-lakan. Soppsleven jag hade gick i två delar nyligen, men den hade jag haft i nästan två årtionden. 

Ja det har du rätt i! Umeå är en stor stad så det måste finnas elgiganten här nånstansLolnob wrote: ↑17 Apr 2025, 18:28Finns inte power eller elgiganten i närheten annars? De måste kunna hjälpa och lär ha bättre utbud.memphis wrote: ↑17 Apr 2025, 18:08 Skulle behöva en längre laddningskabel till telefonen. Men jag har lite teknikskräck. Är rädd för att köpa en kabel som inte passar. Jag får nog gå in på Telias butik här i stan och få hjälp. Men det skulle vara billigare att kunna beställa online. Det är jag nästan säker på. Telia är inte känt för att vara billigt.

Det måste finnas allting i Umeå.
Ja! Det finns flera stora handelsområden. När mamma åker till Grekland kommer jag att ha bil så jag enkelt kan ta mig dit 

- Hercules723
- Hafniummedlem
Elgiganten finns bredvid McDonald's på Västra Ersboda. Rusta ligger också där på kullen, och Bauhaus.
Har varit på Guldfynd direkt efter jag köpt klockor på loppis några gånger, o ett batteribyte kostar 100 kr. Dessvärre har de flesta klockorna inte heller funkat med nytt batteri, men då slapp jag betala. Men så gick jag dit med en guldklocka också, de sa att det skulle kosta 500 kr att byta batteri i den, då de måste till en urmakare till det. Hoppas de trodde att den också var ett loppisfynd...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/