*Vääääs*hyperaktiv wrote: ↑09 May 2025, 14:40 Dricker det billigaste kaffet av ekonomiska skäl. Kaffe är ju ändå en drog så tycker det spelar mindre roll hur det smakar, ska ju ändå bara få en koffeinkick.
Kaffetråden
Moderator: Moderator 1
Re: Kaffetråden
Andra på gång. Gott Gotti gott gott.
Är aldrig uppe på natten och dricker kaffe längre. Är inte vaken nattetid på det sättet längre. Sen jag läste att lamotrigin och sertralin har insomni som biverkning, och jag hade det ordinerat till kvällen - FÖR sömnen. Det gav mig insomni. Sen jag flyttade dem till morgonen har jag inte svårt att somna eller är vaken på det sättet nattetid och dricker kaffe. Läkare är inte Gud. Man kan tycka att en psykiater har järnkoll på mediciner - det är ju trots allt inte så många aktuella i psykiatrin att hålla reda på.
- Utomjordingen
- Zinkmedlem
Jag har hört att dom billigare versioner av kaffe innehåller mer koffein än dom dyra, i alla fall förr i tiden var det så enligt en undersökning när man kunde köpa ett kaffepaket för 15 kronor.
Jag drack väl kaffe som mest på 1990-talet och jag fungerar inte normalt idag om jag inte får kaffe och cigg på morgonen - det är den tidpunkten som jag behöver kaffe som mest. Vaddå, utan kaffe och bara cigg - det går bara inte ihop för mig, för det är då någonting som fattas för mig.
Jag drack väl kaffe som mest på 1990-talet och jag fungerar inte normalt idag om jag inte får kaffe och cigg på morgonen - det är den tidpunkten som jag behöver kaffe som mest. Vaddå, utan kaffe och bara cigg - det går bara inte ihop för mig, för det är då någonting som fattas för mig.
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!
"Utomjordingen"
"Utomjordingen"
-
- Kopparmedlem
Good point... får skärpa till mig och dra in på nått annat :Dzoegas wrote: ↑Yesterday, 13:26*Vääääs*hyperaktiv wrote: ↑09 May 2025, 14:40 Dricker det billigaste kaffet av ekonomiska skäl. Kaffe är ju ändå en drog så tycker det spelar mindre roll hur det smakar, ska ju ändå bara få en koffeinkick.
- Utomjordingen
- Zinkmedlem
Varför dra in på det - när kanske billigare kaffet innehåller mer koffein?
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!
"Utomjordingen"
"Utomjordingen"
- Utomjordingen
- Zinkmedlem
Jag köper hellre billigt kaffe om det innehåller mer koffein än dyrare kaffet. Samma skit i alla fall.
"Utomjordingen"
"Utomjordingen"
Jag kör med - starkt - pulverkaffe, Gevalia.
Just nu Gevalia mörkrost Ebony.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Sitter här och smuttar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Dagens första kaffe - schluurrp.