Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Det är en myt att svenska pensioner är så dåliga.
Fattigdom är något relativt. Det beror på vem man jämför sig med om man är rik eller fattig. Men fattigdom ska mätas mot ens omgivning.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Vänsterpartiet är andra största parti här på viska enligt omröstningen ovan.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Är det verkligen det? Jag fick höra pappas pension som han får och han har även varit chef, verkligen inte imponerad. Sen kanske det är olika på hur man ser på att pensioner är så dåliga. Vad en tycker är bra kanske en annan tycker är dåligt?
va gjorde hen där. Total drönar "le". Sen öste de in kvällsposten tidningar.
i svarta sopsäckar...
Det är lite som bondfångare vet Du vad de är Leakim97 ??????
Jag får pengar över på min pension nästan varje månad.
Jag får också oftast pengar över. Men det beror på att jag håller nere mina fasta kostnader och äter billig mat. I jämförelse med min övriga familj äter jag väldigt billig mat. Jag unnar mig heller inte några abonnemang av något slag. Jag åker mycket sällan på semester om jag inte blir bjuden. Detta gör att jag får pengar över, men de pengarna shoppar jag oftast upp.
Vänsterpartiet ringde mig och ställde frågor.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Mamma sa idag att hon ska rösta på Moderaterna. Sen frågade hon om jag ska rösta på Moderaterna. Mitt svar blev: "öh, nej! Aldrig i livet!".
Det var två politiker (en från kommunen och en från regionen) från Moderaterna här och knackade dörr för några dagar sedan. Jag sa då att gängen som har öppen droghandel är alldeles för unga (för att redan ha hamnat snett). De är i 14-årsåldern. Det är dessutom obehagligt. Politikernas svar blev att det kommer sättas upp kameror i centrum. Det var inte riktigt det svaret som jag ville ha, men antar att kameror är bättre än inget.
Det var två politiker (en från kommunen och en från regionen) från Moderaterna här och knackade dörr för några dagar sedan. Jag sa då att gängen som har öppen droghandel är alldeles för unga (för att redan ha hamnat snett). De är i 14-årsåldern. Det är dessutom obehagligt. Politikernas svar blev att det kommer sättas upp kameror i centrum. Det var inte riktigt det svaret som jag ville ha, men antar att kameror är bättre än inget.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Det har satts upp kameror här runt busstationen. Det är där som det
säljs knark.
säljs knark.
Vet inte vart knarket säljs i denna lilla by. Tror inte det finns nån gatuförsäljning utan det sker hemmavid.
Usch, sd är obehagliga. Man måste "förtjäna" att få hjälp.
Till skillnad från kristendomen där det är av nåd, inte nått man själv kan göra!
Till skillnad från kristendomen där det är av nåd, inte nått man själv kan göra!
In a world where you can be anything, be kind.