Valet 2022

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Vilket parti kommer du att rösta på?

Vänsterpartiet
8
28%
Miljöpartiet
2
7%
Socialdemokraterna
5
17%
Centerpartiet
0
No votes
Liberalerna
2
7%
Moderaterna
3
10%
Kristdemokraterna
1
3%
Sverigedemokraterna
5
17%
Annat parti
2
7%
Blankt/får eller vill inte rösta
1
3%

Total votes: 29

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Valet 2022

Post by Geta »

Det är nog mest personer som arbetar som röstar på Sverigedemokraterna.
De har tagit många röster från Socialdemokraterna, som de tycker har blivit
ett bidragsparti.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Men även om man själv arbetar kan man ha empati med de som är sjuka. De kan ju själva bli sjuka. Det vet man aldrig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Människor när de är unga och har hälsan tänker inte så, de är oövervinnliga och tror de skall förbli friska och de ser de som går på bidrag och de tänker! De tänker vad fan skall de ha mina pengar för?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja tyvärr är det nog så. Att många unga blir förförda av SD. Jag har hoppats på att ungdomarna skulle bry sig mer om vår jord, som Greta Thunberg gör. Men så är det kanske inte.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Nya generationer vill inte jobba, de vill spela TV spel. Klart de blir sura på oss. Winning.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Image

varför syns inte min bild?
https://imgur.com/a/YPYjaXE
Last edited by mrsearlgray on 24 Aug 2022, 19:26, edited 4 times in total.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Det är inte adressen till bilden. högerklicka på den för att få *.jpeg
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

zoegas wrote: 24 Aug 2022, 19:24 Det är inte adressen till bilden. högerklicka på den för att få *.jpeg
tack!
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Var har ni fått det ifrån att unga människor dras till SD, för när man möter människor och de erfarenheter jag har av de ungdomar jag känner, skulle det aldrig falla dem in att rösta på SD. Det är många däremot som jag mött som dras till SD i åldern kring medelåldern.

Sen har SD många bra synpunkter på sånt de vill förändra. Jag tycker det är dags att tvätta bort rasist stämpeln, se på moderaterna är SD rasister ja då får man minsann kalla moderaterna rasister med . Man är inte rasist för att man vill att hjälp ska vara rättvis och leda fram till något som kan bli bra för individen. Vi är väldigt snabba med att kasta glåpord så fort det kan skapa rubriker .
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

yrväder wrote: 24 Aug 2022, 19:33 Var har ni fått det ifrån att unga människor dras till SD, för när man möter människor och de erfarenheter jag har av de ungdomar jag känner, skulle det aldrig falla dem in att rösta på SD. Det är många däremot som jag mött som dras till SD i åldern kring medelåldern.

Sen har SD många bra synpunkter på sånt de vill förändra. Jag tycker det är dags att tvätta bort rasist stämpeln, se på moderaterna är SD rasister ja då får man minsann kalla moderaterna rasister med . Man är inte rasist för att man vill att hjälp ska vara rättvis och leda fram till något som kan bli bra för individen. Vi är väldigt snabba med att kasta glåpord så fort det kan skapa rubriker .
tycker överlag att det känns som att majoriteten av sd röstare är som du säger i medelåldern och framför allt män tycker jag det känns som
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Någon sa mig en gång. Folk som röstar på sd är inte rasister utan realister. Stämmer eller inte det vet jag inte.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

yrväder wrote: 24 Aug 2022, 19:33 Man är inte rasist för att man vill att hjälp ska vara rättvis och leda fram till något som kan bli bra för individen. Vi är väldigt snabba med att kasta glåpord så fort det kan skapa rubriker .
Vad finns det för rättvist över att man pga sjukdom inte ska ha ett drägligt liv som pensionär , undrar jag?
Post Reply