Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 27 May 2024, 20:09
Jag får besöka dem i sommar. Ska skriva ner det.
Personalen där är dock rätt otrevlig, men bra kräng!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag må ha frågat om detta förut, men frågar då igen: hur funkar det att mikra en hamburgare? Jag finner Max's burgare lockande, men är en bra bit att gå hem därifrån. Annat är det med pizza, de flesta funkar att äta kalla för mig.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag åt en supergod högrevsburgare, hemmagrillad, idag på midsommarfesten. Men det fick räcka med en, de ville dock ge mig en till. Förr slukade jag 4 burgare på raken.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Fyra hamburgare är mycket, det. Jag får ut åtta hamburgare av ett halvkilo köttfärs skulle jag tro. Köper jag hamburgare imorgon blir det nog två stora, kan äta det som eventuellt blir över senare, kylskåpskallt.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Image

Here we go! 8-)

De hade slut på ajvar, fick bli gurkmajo.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nej, det är bara att lägga ned planerna på McDonald's. Det ska vara om jag går dit på vägen hem från mötesplatsen. Men är inte säker på att ryggen pallar för omvägen. Fast jag skulle kunna gå in på hamburgerrestaurangen på väg hem från mötesplatsen och sedan gå en kortare promenad till Söder tull och åka en hållplats hem. Det är bra att treans spårvagntillfälligt har ändrat rutt, men det blir lite bökigt då den ej går förbi donken på Drottninggatan. Men jag vill verkligen käka hamburgare från donken.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blir aldrig någon McDonald's för mig. Tror inte att min rygg klarar av att gå dit och hem. Jag får väl göra egna hamburgare. De är simpla att göra och har inte så mycket på dem. Men rå, gul lök är ett måste.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tar jag spårvagnen ned till Söder Tull är det inte så fasligt långt att gå. Tyvärr bygger de om ett varuhus och det har gjort att bänken jag annars skulle kunna sitta och vila mig på är bakom avspärrningar. Vet inte om jag törs gå till McDonald's på väg hem från mötesplatsen. Min rygg är inte att lita på.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nån dag ska jag ta en fet burgare på nån pub. Inte sån budgetskit man får på snabbmatställena.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 22 Sep 2024, 08:41 Nån dag ska jag ta en fet burgare på nån pub. Inte sån budgetskit man får på snabbmatställena.
Du får återkomma med en recension och vad det kostade. Är det så att man inte kan mikra hamburgare? För jag skulle kunna ta mig först till McDonald's och sedan till mötesplatsen till fots med vilopauser. Spårvagn hem.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 22 Sep 2024, 22:06
Zoidar wrote: 22 Sep 2024, 08:41 Nån dag ska jag ta en fet burgare på nån pub. Inte sån budgetskit man får på snabbmatställena.
Du får återkomma med en recension och vad det kostade. Är det så att man inte kan mikra hamburgare? För jag skulle kunna ta mig först till McDonald's och sedan till mötesplatsen till fots med vilopauser. Spårvagn hem.
Tror inte de blir bra om du mikrar. Isf får du nog mikra köttet men inte brödet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Då vet jag. Blir ju fasligt kladdigt att hålls och pilla bort köttpucken full med dressing och ketchup.
Post Reply