Fina saker där! Grattis till fynd!
Vad planerar du att köpa?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad planerar du att köpa?
Jag köpte två ganska raka tunikor, en turkosblå och en orange med mönster. Jag har en sådan svart och den använder jag jättemycket. Jag köpte oxå en turkosblå typ underkjol och ett par typ jeans orange. Jag är som sugen på färger nu när riktningen böjer av mot vår. Det var en hel del rabatt och jag hade en del innestående rabatt för grejer jag köpt tidigare, så det blev inte så dyrt. Underkjol har de med i varje uppdaterad katalog och är ett bra basplagg i garderoben. Jag hade helst velat ha trikåballongbyxor men de var slut. De har en del ullkoftor/tröjor/västar på rea nu. Men jag har inte hittat nån jag vill ha. Men väst är ju ett ûberbra plagg att ha. Lagom varmt och tar inte så stor plats under jackor. Jag tänker oxå att mer plagg kommer på rea för varje dag, fast det kanske inte är så. Det är heller inte bara vinterkläder på rean utan kläder från alla säsonger. Bra!
Har köpt hos Gudrun Sjödén några gånger åt min mamma. Hon har blivit jätteglad. För min egen del tycker jag att det är lite väl dyrt. Sällan jag köper plagg för 600- 700 kr eller mer. Det är nog bara jeans och jackor jag lägger dem pengarna på. Och presenter åt min mamma då...
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Köpte en svart tunika och en svart underkjol. Och gröna strumpbyxor på GS.
Det senaste jag köpt har varit Lager157, trivts jättebra i dessa klänningar. Såå billiga, Tyvärr håller de inte många tvättar…
Det senaste jag köpt har varit Lager157, trivts jättebra i dessa klänningar. Såå billiga, Tyvärr håller de inte många tvättar…
Vill ha en kappa. Har min vadderade kappa, men skulle vilja ha en klassisk ullkappa. Om jag har råd med ren ull vet jag inte. Men nån ullblandning har jag råd med. Mitt low buy year tillåter klädköp för 200kr i månaden. Jag får nog leta begagnat.......
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Min dotter har en svart klassisk ullkappa, från HM, den är fin!
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
För trött för att tänka på det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
En kappa om jag hittar en som är riktigt billig.
Jag köpte en täckjackskappa på lager 157 för 157 kr. Det är den jacka jsg använder i vinter och den klarar minus 10 grader, tycker jag. Men det är klart du behöver kanske något stabilare på dina kalla breddgrader. Men i min klimatzon funkar den, och den verkar vettig som att dragkedjan funkar och sådär. Däremot ksn jag tänka mig att den blir knölig om man tvättar den - så billig liksom, något måste vara fel
...men den kostar iofs 500 utan rea. Jag har 2, en Jag köpte på tillbud för 400 kr i stil xl och som jag gått i i vinter, och så en kamelfärgad strl L som är på gränsen till för liten än så länge.