Alkohol

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Alkohol

Post by zoegas »

Utomjordingen wrote: 03 Jun 2025, 18:53 Mina partybelysning och väderstationen på balkongen, satte på ljuset för det är party:
Har du nån nytta av propeller mojängen när den har väggar runtom?
hyperaktiv
Tellurmedlem

Post by hyperaktiv »

Ska dricka en folköl idag, blir fan full på en öl
Martina
Dysprosiummedlem

Post by Martina »

Köpte en champagne för 499kr idag. Ska ge farsan i födelsedagspresent!
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag dricker Stroh-rom med ett par Zopiklon. Den är på 80%. Men jag tog hälften så mycket Stroh-rom som vanlig rom som jag drack förra veckan, men det smakar ändå starkt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Torka i nästan två veckor
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Lolnob
Praseodymmedlem

Post by Lolnob »

Richard wrote: 05 Jun 2025, 16:24 Jag dricker Stroh-rom med ett par Zopiklon. Den är på 80%. Men jag tog hälften så mycket Stroh-rom som vanlig rom som jag drack förra veckan, men det smakar ändå starkt.
Har du börjat dricka varje dag?
Richard
Administratör

Post by Richard »

Lolnob wrote: 05 Jun 2025, 17:58
Richard wrote: 05 Jun 2025, 16:24 Jag dricker Stroh-rom med ett par Zopiklon. Den är på 80%. Men jag tog hälften så mycket Stroh-rom som vanlig rom som jag drack förra veckan, men det smakar ändå starkt.
Nä, jag bara dricker upp det jag haft på lager hemma. Tänker inte köpa någon ny alkohol förrän till midsommar.

Förr, så drack jag nästan varje dag, runt 6 starköl om dagen, i 15-20 år. Det dövade ångesten. Sen märkte jag att jag började bli dålig när jag drack alkohol, så jag bara slutade. Det var för ca 4-5 år sen. Men nu har jag märkt att jag tål alkohol igen, men ska passa mig som bara den. Jag gick ner mycket i vikt när jag slutade dricka, mådde mycket bättre, går upp tidigt på morgonen istället för att sova till typ 11:00. Blev mer social.

Så nej, jag tänker inte börja dricka varje dag. Denna flaska Stroh-rom har jag haft hemma i några år o är den sista spriten jag har (reserverar mig för att fickpluntan i preppingförrådet också är fylld med Stroh-rom). Alkoholen gör mig deprimerad på längre sikt, men idag behövde jag lugna mig lite; viewtopic.php?p=531993#p531993
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Lolnob
Praseodymmedlem

Post by Lolnob »

Richard wrote: 05 Jun 2025, 18:05
Lolnob wrote: 05 Jun 2025, 17:58
Nä, jag bara dricker upp det jag haft på lager hemma. Tänker inte köpa någon ny alkohol förrän till midsommar.

Förr, så drack jag nästan varje dag, runt 6 starköl om dagen, i 15-20 år. Det dövade ångesten. Sen märkte jag att jag började bli dålig när jag drack alkohol, så jag bara slutade. Det var för ca 4-5 år sen. Men nu har jag märkt att jag tål alkohol igen, men ska passa mig som bara den. Jag gick ner mycket i vikt när jag slutade dricka, mådde mycket bättre, går upp tidigt på morgonen istället för att sova till typ 11:00. Blev mer social.

Så nej, jag tänker inte börja dricka varje dag. Denna flaska Stroh-rom har jag haft hemma i några år o är den sista spriten jag har (reserverar mig för att fickpluntan i preppingförrådet också är fylld med Stroh-rom). Alkoholen gör mig deprimerad på längre sikt, men idag behövde jag lugna mig lite; viewtopic.php?p=531993#p531993
Okej, låter som att du har koll på läget
memphis
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by memphis »

Blev ingen alkohol eftersom jag missat att det var röd dag idag. Folköl är för svagt för mig. Kissar bara ut det.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är inne på min sista öl innan läggdags. Den tredje.
Post Reply