Diabetes
Moderator: Moderator 1
Re: Diabetes
Lågt blodsocker är väl inte alltid bra? Och jag undrar över varför jag får det. Söker massa info på nätet.
Äter du på regelbundna tider?
Ja det gör jag. Ska prata med vården om det här. Tack för input!
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Funderar på att be om annan diabetes medicin... går upp och kissar 2-3 gånger på nätterna med denna. orkar inte det mer.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag tror inte att den här nya diabetesmedicinen är så himla bra. Jag tyckte inte det i alla fall.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Kanske inte men tål inte metformin heller så får se vad dom föreslår. Kanske får jag börja med rybelsus igen?
När jag hade litium var jag uppe och kissade flera gånger på natten - och alltid var det nån gång jag vaknade till och inte kunde somna om. En natt med dålig sömn förstör verkligen tillvaron. Jag fick bli av med litium och sen kissar jag normalt.
Själva sjukdomen diabetes innebär att man behöver kissa mycket och ofta.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Jo men jag har aldrig gjort det innan denna medicinen. Inte på natten såhär.
Visst går det att bli kvitt diabetes? Jag väger cirka 77 kilo mot kanske 100 när jag fick sjukdomen. Jag vill så gärna bli fysiskt frisk igen.
Det sägs att man kan bli kvitt diabetes 2 om man lever väldigt sunt. Men jag tycker inte att det är värt det.
Nej, har man inga besvär av sjukdomen kanske det kan kvitta. Idag åt jag upp en hel bytta med glass, jag missköter mig.