Våldet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Våldet

Post by Geta »

De vill höja kompetensen. Under pandemin märktes det att allt för många inom sjukvården var outbildade.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 02 Oct 2023, 20:35 De vill höja kompetensen. Under pandemin märktes det att allt för många inom sjukvården var outbildade.
Aha de vill ha akademiker?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Undersköterskeutbildning kan man få på vårdlinjen på gymnasiet. Tidigare fanns det sjukvårdsbiträdesutbildning som var kortare men det har man slopat. Jag har själv gått sjukvårdsbiträdesutbildning. Tror att den var 36 veckor med teori och praktik. Jag gjorde praktik på en medicin och en kirurgavdelning.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Geta wrote: 02 Oct 2023, 14:52 Koi,

Tror du att du har fått psykoser på grund av drogerna?
Nix inga andra droger än alkohol och nikotin för mig. Däremot rregelrätt misshandel, mindfuck och tortyr i 15 år satte sina spår.
Målningen är själens spegel
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Sverige önskar arbetskraftsinvandring av högutbildade från utomeuropeiska länder eftersom den nuvarande bara lyckas dra hit städare och diskare. Som sedan söker asyl.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Tittade på ett schema för läkare på vårdcentralen, nästan idel icke Svenska namn, på listan var 3-4 Svenska namn, resten var inte Svenska namn. Sade det till läkaren, som sade att det är inte så få Svenska namn för jag sade nästan inga Svenska namn, då pekade han ut vad det fanns för Svenskar och han sade detta är primärvården, det är annat på sjukhuset. Läkaren som hette Malik var själv inte Svensk, jag sade att inom vården kan man ju prata engelska med de som inte förstår, han tyckte det var en dålig ide, i Sverige pratar vi Svenska. Samma anda som nyblivna Svenskamerikaner min far berättade att en kusin till honom hade emigrerat och hamnade på en farm någonstans där bonden var Svensk. De pratade Svenska första kvällen, bonden sade sedan, detta var sista gången vi talar Svenska, vi är nu amerikaner och pratar på amerikanska
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Ja, många läkare är från Iran där man ofta har en högskoleutbildning.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Han är mycket mån om patienten, han talar Svenska nästan utan brytning och skulle gå för Svensk om han tog ett Svenskt namn och jag sade att inom hemtjänsten talar de knappt förstå bar svenska, nästan så man vill prata engelska, han sade i Sverige pratar vi Svenska. Samma inställning som Svenskarna som kom till USA när seklet var ungt hade, det sade en kusin till min far som berättade efter att ha kommit hem till Sverige igen pratade med min far om första tiden i USA, han kom till en farm någonstans till en invandrad Svensk familj. Första kvällen pratade de Svenska, när de skulle gå och lägga sig sade husbonden, detta var sista dagen vi Talar Svenska, nu är vi Amerikaner och pratar Amerikanska
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Snurre
Berylliummedlem

Post by Snurre »

Väldigt vettig inställning. På mitt jobb är det ganska många utlänningar som bara snackar arabiska i princip.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Idag var det en snubbe som stirrade nervöst och länge på mig och log lite. Vet inte om han blev illa till mods när han såg blåtiran? Jag har inte brytt mig om att försöka sminka över den idag. 🥳
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

En som har råkat ut för våldet, tänkte han. Att det var bland hästarna, kunde han inte gissa.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Haha nä. 8-)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply