Intelligens

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Intelligens

Post by Nissegossen »

Jag har inte sett paria posta förut
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Richard
Administratör

Post by Richard »

Paria är nyligen registrerad. Om hon varit med tidigare vet jag inte.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Richard wrote: 05 Jan 2025, 13:10 Paria är nyligen registrerad. Om hon varit med tidigare vet jag inte.
Jo, hon har varit med på gamla Viska.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

zoegas wrote: 04 Jan 2025, 20:22
memphis wrote: 04 Jan 2025, 19:28 Intelligens är inte bara något positivt. Det kan vara en stor börda. Man kan vara lyckligare med en lägre intelligens. Jag tänker på personer med downs syndrom. De brukar vara väldigt glada i sinnet.
Fördomar. Här är en tjej som klara Amerikanska Legal bar och blev advokat. Det hade inte jag fixat.

Image
Om det är en fördom att downs oftast har en låg IQ så har de i såna fall ofta en dubbeldiagnos som ger låg IQ. Att de oftast är glada till sinnet kan däremot vara en fördom. Men jag har aldrig träffat en down som inte är glad!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har jobbat en del i omsorgen och jag har inte heller träffat personer med Downs syndrom som varit deprimerade. Det går en skröna att barn med Downs sitter i träden och hoppar ner, när rätt föräldrar går förbi. Det var en Sommarpratare i radion med ett sådant barn som berättade det i somras.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

"Den enda gemensamma funktionsnedsättningen för personer med Downs syndrom är intellektuell funktionsnedsättning.
Den intellektuella utvecklingen skiljer sig dock kraftigt mellan olika individer.
IQ vid Downs syndrom är vanligen mellan 35 och 70. I sällsynta fall förekommer en IQ lägre än 34."

-Wikipedia
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Tom Alandh har gjort fyra filmer om Martina med Downs syndrom. Hon är i 50-årsåldern idag och har blivit dement. Det är vanligt vid syndromet. Ingen av filmerna går att se. Den första är från 1974. Hon arbetade som städerska i äldrevården.

https://www.svtplay.se/martina-mot-alla-odds
Last edited by Geta on 05 Jan 2025, 16:09, edited 1 time in total.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Geta wrote: 04 Jan 2025, 20:42 De som uppfann atombomben var inte så klyftiga. Oppenheimer ångrade sig. Jag tycker att det är konstigt att japanerna är så beskedliga efter Hiroshima och Nagasaki.
Tyskarna höll ju på att utveckla sin form av kärnvapen med hjälp av tungt vatten, dem hade ju redan utvecklat robotar. Så det var en kapplöpning med risk för Tysklands vinst.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

I dagens läge pågår en kapprustning genom AI. AI är en större fara än vad många tänker sig.

En man i England som var med och utvecklade AI för 30 år sedan ångrar sig idag.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

AI killgissar.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tänk till exempel på hur det blir när AI programmeras att hacka datasystem.
Paria
Nickelmedlem

Post by Paria »

Nissegossen wrote: 05 Jan 2025, 09:23
Trodde jag hälsat dig välkommen? Men välkommen
[/quote]

Tack för välkomnandet. Jag missade att tacka dig första gången.
Jag har inte varit medlem förut. Men läste en del på gamla viska-forumet för några år sedan.
Kul att se att ni fortfarande är aktiva. :thumbup:
Post Reply