Bensodiazepiner
Moderator: Moderator 1
Re: Bensodiazepiner
På sätt och vis är jag det. Skulle min Stesolid tas ifrån mig skulle jag må dåligt. Men det är inte så att jag överdoserar så jag blir utan vissa dagar, jag tar det jag har förskrivet. Inte som min kompis som missbrukar Akineton.
När jag hämtade ut apodosen i veckan var där en andra påse med. I den låg två kartonger Diazepam vilka jag lämnade in på mottagningen idag. Fick med mig sju tabletter hem, de ska räcka i en vecka. Alltså min vid-behovs-medicin.
När jag skulle trappa ned benzo så följde min läkare med mig till apoteket när jag skulle hämta ut 4 paket Sobril som hon skrivit ut, för att jag inte skulle ta med mig allt o sticka hem. Sen fick jag komma o hämta 4 tabletter (totalt 100 mg) varje dag på sjukhuset. Men den nedtrappningen varade bara i några månader, nästa läkare tyckte jag behövde konstant dos benzo o skrev ut 6 mg Xanor. Nått år senare byttes det ut mot 4 mg Iktorivil.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Hur gör du när du spelar in i smyg? Vad har du för telefon?
Jag vill också göra det men har inte orkat ta reda på hur.
Det finns på alla nyare smartphones, på min Samsung ligger appen i Samsung-katalogen o heter "Röstinspelning" o är typ som en vanlig gammal kassettbandspelare med mikrofon.
Sen har jag en app som kan spela in alla telefonsamtal, men det är lite mer avancerat. Cube ACR Recorder heter den, men den behövs inte vid vanlig inspelning.
Man måste väl starta inspelningen och ha telefonen framme (på bordet)? Blir det inte väldigt tydligt då att man spelar in?Richard wrote: ↑02 Sep 2022, 18:03Det finns på alla nyare smartphones, på min Samsung ligger appen i Samsung-katalogen o heter "Röstinspelning" o är typ som en vanlig gammal kassettbandspelare med mikrofon.
Sen har jag en app som kan spela in alla telefonsamtal, men det är lite mer avancerat. Cube ACR Recorder heter den, men den behövs inte vid vanlig inspelning.
Eller startar du i smyg på vägen in eller väntrummet?
Jag har iPhone, finns nåt som heter Röstmemon. Måste vara samma sak?
Last edited by Safir on 02 Sep 2022, 18:23, edited 1 time in total.
Jag startar den i väntrummet o har den i fickan under hela samtalet.Safir wrote: ↑02 Sep 2022, 18:20Man måste väl starta inspelningen och ha telefonen framme (på bordet)? Blir det inte väldigt tydligt då att man spelar in?Richard wrote: ↑02 Sep 2022, 18:03Det finns på alla nyare smartphones, på min Samsung ligger appen i Samsung-katalogen o heter "Röstinspelning" o är typ som en vanlig gammal kassettbandspelare med mikrofon.
Oj är mikrofonen så bra?Richard wrote: ↑02 Sep 2022, 18:21Jag startar den i väntrummet o har den i fickan under hela samtalet.Safir wrote: ↑02 Sep 2022, 18:20Man måste väl starta inspelningen och ha telefonen framme (på bordet)? Blir det inte väldigt tydligt då att man spelar in?Richard wrote: ↑02 Sep 2022, 18:03
Det finns på alla nyare smartphones, på min Samsung ligger appen i Samsung-katalogen o heter "Röstinspelning" o är typ som en vanlig gammal kassettbandspelare med mikrofon.

Mikrofonerna på iPhone är mycket bra. Så bra att Sveriges radio numer använder telefoner i stället för bandspelare.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jadå, man hör klart o tydligt när man spelar upp det.
Jag är beviljad liten dosökning Ztesolid. Bra det.