Modellflyg
Moderator: Moderator 1
Re: Modellflyg
Vet du hur det är med att ha gasreglage på vänster eller höger hand spelar roll? Om man är högerhänt?
De flesta i Sverige kör nog med gas och sida på vänster spak
Oavsett vilken hand som är dominant.
Som högerhänt borde de ju vara gött med pitch och roll i högerspaken
Oavsett vilken hand som är dominant.
Som högerhänt borde de ju vara gött med pitch och roll i högerspaken
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Coooooolt! Ska man satsa på Radiolink eller Radiomaster?
Radiomaster! =)
Nä men jag är väldigt nöjd iaf med dem. Har en TX16S, zorro och pocket.
4 in 1 är ju nice då man kan binda med väldigt många märken.
Har ELRS på Zorron, har flugit lite med det bara annars har jag flugit mest med FrSky mottagare på de andra sändarna.
Programmeringen påminner mycket om Multiplex system
/Dave
Köpte en sensor till elseglaren så man kan se spänningen på varje cell i acken. Lyckades inte få sändaren att visa i displayen bara igår.

Kör med FrSky mottagare och sensor

Kör med FrSky mottagare och sensor

/Dave
Hade satt sensorn i fel kontakt på mottagaren. Nuså kan jag se spänningen på LiPon i sändarens display.
Så då går det flyga längre i termiken utan att chansa på acktorsk.
Så då går det flyga längre i termiken utan att chansa på acktorsk.
/Dave
Låter utmärkt!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Lite upprymd, har sålt en modell och beställt en ersättare. Får vänta tills slutet 2025 på den dock.
En Freestyler 7 aka FSVII. Så nästa år kan jag vara med och tävla i F3B rent utrustningsmässigt. Då jag har en helt ok winsch med.
En Freestyler 7 aka FSVII. Så nästa år kan jag vara med och tävla i F3B rent utrustningsmässigt. Då jag har en helt ok winsch med.
/Dave
Blir en tur till Ålleberg på Tisdag. Ser ut att bli bra vind och väder för detta just nu.
/Dave