Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem

Re: Vad gör du just nu?

Post by Klankedinken »

Swesanne wrote: 05 Jan 2022, 16:39
Klankedinken wrote: 05 Jan 2022, 16:35
Swesanne wrote: 05 Jan 2022, 16:30

Idag har det varit dagsregn, ingen promenad idag. Men de andra dagarna har jag gått. Idag blir det armhävningar och sit ups. Inte många.. men ändå.
Okej! Känner du dig frisk kan du väl ta ett paraply och gå ut en kvart eller så?! Det är ganska bra att komma ut i friska luften och se något annat än ens tråkiga lägenhet! Jag är i alla fall så att jag behöver rörelse för att känna mig till freds!
Ja, du har så rätt, det finns inga ursäkter. Men nu gjorde jag iaf sit ups och armhävningar. Vad duktigt av dig att gå ut!
Det finns ursäkter och det måste man få ha, vore olidligt i livet om man inte fick trösta sig med en godis bit ibland eller bara slappa framför teven. Man bör inte göra rätt jämt!.. Sitter och läser om hur mycket man ska röra sig, jag är nog lite som du och vill vara produktiv med min tid

En liten text
Att övervinna motstånd

Innan kroppen har fått in vanan att träna kan det hända att motivationen brister. Trots att du vill träna kan det kännas svårt att komma iväg. Den svåraste övningen blir då att resa dig ur soffan. Det är vanligt att känna ett motstånd mot att röra på dig när man är trött och inte på humör. Men det känns oftast mycket bättre efteråt om du försöker träna ändå. Om det inte gör det kan det bero på att du har valt fel typ av motion, eller tränar för hårt. Kanske finns det någon annan motionsform som passar dig bättre? Eller kanske det blir roligare om du får sällskap av en kompis?
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Klankedinken wrote: 05 Jan 2022, 16:43
Klankedinken wrote: 05 Jan 2022, 16:35

Okej! Känner du dig frisk kan du väl ta ett paraply och gå ut en kvart eller så?! Det är ganska bra att komma ut i friska luften och se något annat än ens tråkiga lägenhet! Jag är i alla fall så att jag behöver rörelse för att känna mig till freds!
Ja, du har så rätt, det finns inga ursäkter. Men nu gjorde jag iaf sit ups och armhävningar. Vad duktigt av dig att gå ut!
Det finns ursäkter och det måste man få ha, vore olidligt i livet om man inte fick trösta sig med en godis bit ibland eller bara slappa framför teven. Man bör inte göra rätt jämt!.. Sitter och läser om hur mycket man ska röra sig, jag är nog lite som du och vill vara produktiv med min tid!
Ja, jag vill det, men jag är definitivt inte produktiv med min tid sedan jag blev sjuk. Det skulle varit innan, my god vad jag gjorde saker, utöver att jobba 60-70h/vecka.
Nu har jag så mycket ångest och är helt… ja, jag vet inte vad..
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Swesanne wrote: 05 Jan 2022, 16:52
Klankedinken wrote: 05 Jan 2022, 16:43
Det finns ursäkter och det måste man få ha, vore olidligt i livet om man inte fick trösta sig med en godis bit ibland eller bara slappa framför teven. Man bör inte göra rätt jämt!.. Sitter och läser om hur mycket man ska röra sig, jag är nog lite som du och vill vara produktiv med min tid!
Ja, jag vill det, men jag är definitivt inte produktiv med min tid sedan jag blev sjuk. Det skulle varit innan, my god vad jag gjorde saker, utöver att jobba 60-70h/vecka.
Nu har jag så mycket ångest och är helt… ja, jag vet inte vad..
Va obehagligt! Jag har aldrig varit så produktiv men jag började anstränga mig när jag började andra året på gymnasiet. Jag vet inte hur det har gått till men jag blev sjuk strax där på, som man brukar bli som man.. Att bli sjuk med en sån här sjukdom i din ålder är så märkligt. Jag tänker att du har hamnat i disharmoni typ, kanske att det är schizofreni men eftersom det är så ovanligt så högt upp i åldern så försöker jag se annorlunda på hur ditt förlopp ser ut jämfört med mig och många här..

Nu har du varit sjuk i 3 år och i mina öron så borde ångesten klinga av.. Har själv lärt mig att Ångest är rädsla inför framtiden och att det är väldigt jobbigt att ha.. jag har jobbat mycket mentalt det senaste året för att landa i mina egna skor, inte för mycket och inte för litet.. Att ha ångest tyder på att man inte kan hantera den framtid man har i bakhuvudet?!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Geta wrote: 05 Jan 2022, 15:04 Men Viska är inte fullt av tappade sugar. Full fart framåt!
Japp. Its a blizz. Att viska hela tiden rör sig framåt. Det är kreativitet och livsglädje i det. Livets obändiga kraft. Som en maskros växer genom asfalten.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 05 Jan 2022, 17:12
Geta wrote: 05 Jan 2022, 15:04 Men Viska är inte fullt av tappade sugar. Full fart framåt!
Japp. Its a blizz. Att viska hela tiden rör sig framåt. Det är kreativitet och livsglädje i det. Livets obändiga kraft. Som en maskros växer genom asfalten.
Varför skriver ni sugar? Finns det inte ett bättre ord? Sugar betyder socker på engelska, eller möjligen som ett smeknamn på sin kärasta!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jaha ja. En tappad sug. Många tappade sugar. Det kommer väl någonstans ifrån kanske att spädbarnet tappat sugen om mammans bröst och blivit slak.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Har relativt nyligen satt mig vid datorn. Snusar, dricker Coca-Cola Zero och lyssnar på "Born again" med Black Sabbath. Betar av Viska.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Man tappade sugen.. "SUGEN".. inte sugar..
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Många tappade sugen?
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

JA!

1/1 till Amandara!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har lärt mig ett nytt ord. Nill som betyder noll på engelska. One nill Klankedinken.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

2/2
Post Reply