Diabetes
Moderator: Moderator 1
Re: Diabetes
Men mrsearlgray fick alldeles nyligen diabetesdiagnosen och började alldeles nyligen med diabetesmedicinen som är revolutionerande för viktnedgång. Neuropati i fötterna uppkommer också vid alkoholmissbruk. De små blodkärlen påverkas.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Nyligen är väl att ta i det var i slutet av december förra året, så det har tagit mig nästan ett år att gå ner dessa kilon.
Tro vad du vill yrväder men jag blir irriterad på att du försöker förminska det arbete jag uppenbarligen gjort med min vikt genom att säga att det är nån jävla mirakel medicin som gjort allt arbete.
Tro vad du vill yrväder men jag blir irriterad på att du försöker förminska det arbete jag uppenbarligen gjort med min vikt genom att säga att det är nån jävla mirakel medicin som gjort allt arbete.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
mrsearlgray,
Jag glömmer bort att du är ung. För mig är ett år en kort tid som går i ett nafs.
Jag glömmer bort att du är ung. För mig är ett år en kort tid som går i ett nafs.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ber om ursäkt inte min mening att förminska din insats det är orättvist men man kan bli lite sne ibland väger själv lite för mycket och hade inte sagt nej till ett läkemedel som minska aptiten men å andra sidan tror jag de kvällar jag tar 25 mg quetiapin hade haft lite effekt. Har ätit ett paket plommon nu och nu på dagen och längre fram har jag inga problem med ätandet det är på kvällen det går igång och jag är inte alla gånger så mycket för att äta på morgon och förmiddag och jag kan inte ändra på det.
Diabetiker har en hjälp på vägen av medicinen utan medicinen hade kanske viktnedgången inte varit lika stor.
Diabetiker har en hjälp på vägen av medicinen utan medicinen hade kanske viktnedgången inte varit lika stor.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ingen fara, tack för ursäkten.yrväder wrote: ↑01 Nov 2024, 14:07 Ber om ursäkt inte min mening att förminska din insats det är orättvist men man kan bli lite sne ibland väger själv lite för mycket och hade inte sagt nej till ett läkemedel som minska aptiten men å andra sidan tror jag de kvällar jag tar 25 mg quetiapin hade haft lite effekt. Har ätit ett paket plommon nu och nu på dagen och längre fram har jag inga problem med ätandet det är på kvällen det går igång och jag är inte alla gånger så mycket för att äta på morgon och förmiddag och jag kan inte ändra på det.
Quetiapin var för mig också ett helvete med viktuppgång, speciellt efter man tagit den på kvällen. Jäklar vad jag åt på kvällen med den...
yrväder,
Är det dig själv som du är arg på.
Är det dig själv som du är arg på.
Nej det tror jag inte lite besviken på systemet faktiskt för även om du inte har diabetes eller högt blodtryck som det brukar vara så skulle man kunna få den utskriven mot övervikt som ändå leder till diabetes.
Kanske lite besviken på mig själv hoppat över träna armar blir så trött på måsten.
Kanske lite besviken på mig själv hoppat över träna armar blir så trött på måsten.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Har du mycket övervikt? Vet att många skriver ut rybelsus lite hej vilt om man har bmi över 27 tror jag?
Om mirakelmedicinen ska skrivas ut med högkostnadsskyddet, rör det sig om så mycket pengar. En stor del av Sveriges befolkning är överviktig. Alla trivs inte med den här medicinen. De vill fortfarande ha nöje av att äta och inte må illa.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
japp... finns många som på något sätt lyckas äta sig tjockare (!) med denna medicinen vilket jag inte förstår.
Det är likadant med magoperation. En del som genomgått det lyckas på något sätt äta sig tjocka igen.