Löning ...

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Löning ...

Post by amandara »

Jag trodde inte att jag skulle kunna ha Loppan när mamma inte kunde ha henne längre, men det har funkat fint. Vi har anpassat oss efter varandra. En nyckel i det hela är att jag rastar henne sista gången 16ish och första gången 9ish. Jag sover så mycket och det hade varit sjukt jobbigt för mig om jag var tvungen att gå ut med henne efter att jag lagt mig. Hon är mesta tiden hos mig men om jag blir sjuk kan mamma ha henne. Man behöver en backup.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Du hade nog tur att Loppan är en tjej. Tikar kan hålla sig längre än hanhundar. När jag har min mammas hund som är en hane, så måste jag gå upp tidigare för om han blir för nödig kissar han inne. Jag är glad att jag har en tik. Hon kissar aldrig inne och håller sig från 21-9.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja jag och Loppan passar varandra, jag hade aldrig kunnat haft en annan hund. Det blir inga mer hundar efter Loppan för mig, lite sorgligt men jag har en sån osannolik tur med Loppan. Som jag upplever det och tror.
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Har träffat en världsgullig mini chihuahua som heter Elsa. Ska dock inte skaffa hund vill inte vara så låst och mycket jobb är det
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nästa hund jag skaffar ska vara en liten hund tror jag. I takt med att jag blir äldre ska hundarna bli mindre och mindre. Det är lättare med motionen för en liten hund, och man kan resa lättare med en liten hund.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Kanske en mops? Jag gick förbi en sådan med ägare för några dagar sedan. Den verkade väluppfostrad.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Mopsar verkar ha svårt att andas, de låter lite grisaktigt när de andas. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Vi hade en cocker spaniel då jag var barn som lät så. Som en gris ungefär.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har haft en Amercan cocker han hade inga ljud för sig, men blev sjövild om någon ringde på dörren han skällde bra då. Han pratade och hoppade upp mot fickan med godiset om jag stannade och pratade med någon. Han ville jag skulle ge godis till den jag pratade med för att denne skulle ge honom godiset. Han pratade, försökte åtminstone. Full fart hela dan med en Amerikan.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej en trubbnosig hund vill jag absolut inte ha. Tycker för det första inte att de är söta, och så blir ofta andningen påverkad av det.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Grisar är väl roliga :)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja grisar är fina djur. De kan bli lika fina som en hund om man har den som husdjur. Problemet med minigrisar var dock att de ofta växte sig väldigt stora!
Post Reply