Sporttråden
Moderator: Moderator 1
- Hercules723
- Hafniummedlem
Re: Sporttråden
Verkar lossnat nu. 0-2 till Sverige. Kanske blir det 0-4. Som du tippade zoegas.
Äntligen på lite bättre humör, Sverige vann över Azerbajdzjan. :)
Ja, det satt inte fel med en trepoängare. Härnäst väntar Estland hemma på söndag, den matchen ska Sverige bara vinna.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Underhållande fotbollsmatch i LaLiga2. Två "screamers" mål! 3-1 till hemmalaget.
Sverige-Estland ikväll klockan 20.45 på TV6.
Tack för påminnelsen, femfemman. Jag hade precis glömt bort det. Sverige vinner med två noll, tror jag.
Jag fick följa Sverigematchen på radio. Det var lite svårt att hänga med. Men rätt coolt.
Mitt tyska lag, FC Carl Zeiss Jena, leder tabellen. Sex matcher spelade och sex segrar. Bara i fjärdedivisionen, men man skulle kunna hävda sig i Allsvenskan, tror jag. Regionalliga Nordost heter serien.
När någon har tid att hjälpa mig ska jag köpa en fotbollströja. Laget heter Heart of Midlothian. Har följt dem sedan nittiotalet. I början hade jag inget Internet. Minns inte hur jag fick kontakt med dem, men fick en påkostad broschyr med saker att köpa. Köpte mig ett silverfärgat stop, en CD-singel och en flagga. Och så matchtröjor då, så klart. På ryggen väljer jag att ha ett slangord istället för mitt namn. Nämligen "Haywire" och siffran fem efter mitt tröjnummer som knatte.
Nu håller Diamond League på. Armand Duplantis har hoppat på 5,62.
- Hercules723
- Hafniummedlem
I spansk fotboll verkar det finnas en "trummis" på varje match. :)
Champions league på TV6 klockan 21.00 ikväll! Paris SG - Girona.