Tråden om hundar

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Fick årets besked från hundförsäkringen idag. Min hundförsäkring kostar nu 8764kr /år. Det blir 730kr i månaden.

Väldigt dyrt tycker jag. Går nog att få ett lägre pris om jag försämrar villkoren, men jag är nöjd med att betala en självrisk på 1400kr +15% av kostnaden. Går knappast att få dessa villkor billigare någon annanstans.

Dessutom är min hund lite äldre, vilket gör det svårare att få en bra försäkring. Så jag får bara bita i det sura äpplet och punga ut med 730kr varje månad.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 24 Apr 2025, 16:31 Fick årets besked från hundförsäkringen idag. Min hundförsäkring kostar nu 8764kr /år. Det blir 730kr i månaden.

Väldigt dyrt tycker jag. Går nog att få ett lägre pris om jag försämrar villkoren, men jag är nöjd med att betala en självrisk på 1400kr +15% av kostnaden. Går knappast att få dessa villkor billigare någon annanstans.

Dessutom är min hund lite äldre, vilket gör det svårare att få en bra försäkring. Så jag får bara bita i det sura äpplet och punga ut med 730kr varje månad.
Oj det var dyrt!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Hutlöst! :sad:
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 24 Apr 2025, 17:17 Hutlöst! :sad:
Hur ska jag ha råd till hund? :think:
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Zoidar wrote: 24 Apr 2025, 18:21
memphis wrote: 24 Apr 2025, 17:17 Hutlöst! :sad:
Hur ska jag ha råd till hund? :think:
Ja det kostar en del. Mat, godis och försäkring har blivit allt dyrare. Men de första 6 -7 åren är försäkringen ganska billig. 200-300 kr om jag inte minns fel. Det är ju diaboliskt att de höjer priset så mycket för hundar som börjar bli äldre. Man har ju inget val, det går inte att vara utan försäkring om man inte är miljonär.

Maten går att komma undan rätt billigt. Om man har en frisk hund är det inget fel på maten som säljs i livsmedelsbutiker. Det är billigast. Specialfoder hos veterinären kostar mycket och är inte nödvändigt enligt min uppfattning. Om inte hunden har speciella behov såklart.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Aha ok!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Vad tror ni om en chihuahua? Tycker de är söta.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 27 Apr 2025, 00:45 Vad tror ni om en chihuahua? Tycker de är söta.
Skälliga som satan! Så du vet.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 27 Apr 2025, 00:49
Zoidar wrote: 27 Apr 2025, 00:45 Vad tror ni om en chihuahua? Tycker de är söta.
Skälliga som satan! Så du vet.
Varför har de chihuahua jag sett varit tysta? :think: Var har du haft erfarenhet av skälliga chihuahua?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Anledningen att chi hua hua ofta skäller tror jag är brist på uppfostran. Även små hundar måste ha regler och gränser att hålla sig inom om de ska bli trygga. Men många som har dem låter dem skälla.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

De chihuahua som jag har träffat är också väldigt skälliga.

Har hört att kriminella i Mexiko använder chihuahua som varningshund. Detta för att en dobermann är för uppenbart att de kriminella har som vakthund. Chihuahua är för små för att vara vakthund. Däremot varnar (skäller) de vid fara.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply