Det gör de med allra största sannolikhet inte Memphis. Tänk bara att du är ff den stabila och lugna person som du är. Ingen kan ta över den du är. Problem med mobilen, ja absolut och det kommer lösa sig på ett eller annat sätt.
Vad gör du just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad gör du just nu?
memphis:
Dina tankar är inte på något sätt osunda till sin natur. Och hackarattacker förekommer faktiskt. Känner du någon som är bra på och kan kolla mobilens status? Kanske denne kan hitta något skumt på den, virus eller andra rester av intrång. Om du kan utesluta problem med mobil och dator så kanske ångesten minskar. I perioder får man lite mail och tvärtom. Saker och ting förstoras när man mår dåligt.
Dina tankar är inte på något sätt osunda till sin natur. Och hackarattacker förekommer faktiskt. Känner du någon som är bra på och kan kolla mobilens status? Kanske denne kan hitta något skumt på den, virus eller andra rester av intrång. Om du kan utesluta problem med mobil och dator så kanske ångesten minskar. I perioder får man lite mail och tvärtom. Saker och ting förstoras när man mår dåligt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Tack Cosmos. Jag känner på mig att detta är på riktigt. Det är alltför många enstaka små händelser som pekar åt samma håll. Det är taktik över det. Det är inte lösa små skärvor av skeende utan en sammanhållen kedja av händelser. Det ena leder till det andra och sen det tredje. Att jag från den ena dagen till den andra skulle gå från att få ett femtiotal mejl om dagen till bara 5 är inte troligt. Det brukar vara en strid ström av epost i min brevlåda. Nu nästan inget alls, men två mejl från utpressning idag.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Vad står det i utpressningsmailen? Utpressningsmail är ju inget ovanligt. En bekant fick också utpressningsmail, men hon ignorerade dem och sen gav de upp. De skrev de hade film på henne naken och skulle lägga upp en porrfilm med henne. Väldigt fult hot, men det fanns förstås ingen film.memphis wrote: ↑31 Jan 2022, 01:03 Tack Cosmos. Jag känner på mig att detta är på riktigt. Det är alltför många enstaka små händelser som pekar åt samma håll. Det är taktik över det. Det är inte lösa små skärvor av skeende utan en sammanhållen kedja av händelser. Det ena leder till det andra och sen det tredje. Att jag från den ena dagen till den andra skulle gå från att få ett femtiotal mejl om dagen till bara 5 är inte troligt. Det brukar vara en strid ström av epost i min brevlåda. Nu nästan inget alls, men två mejl från utpressning idag.
Se sammanhang och mönster är också typiskt psykotiskt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
-
- Guldmedlem
Jag funderade och tänkte att du kanske har tagit bort aviseringar och mail från företag för att du skulle sluta shoppa? Så kan man ju göra? Glömmer ibland vad jag gjort själv så det vore inge konstigt.
Jag tycker att det låter skumt. Och kommer hackaren över ditt bank-id... Ja, då är det illa! Mycket illa! Tror inte att det är psykos hos dig. Din ångest är befogad.memphis wrote: ↑30 Jan 2022, 22:42 Jag får nästan inga e post längre, och det är en dramatisk skillnad. Jag brukar få massor av epost.
Jag får inte heller några aviseringar i telefonen längre, det brukar vara massor av aviseringar också.
Alldeles nyss kom det upp en ruta här på viska där det stod Information, sen hann jag inte läsa nåt mer förrän den försvann.
Det är massor av små saker som inte stämmer!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
https://polisen.se/utsatt-for-brott/sky ... tsintrang/
"Id-kapning handlar om att någon använder ditt namn, personnummer och hemadress för att beställa varor på internet. Bedragaren går sedan till ett utlämningsställe, visar upp en id-handling – som kan vara falsk – och hämtar ut varan.
Id-kapning kan också handla om att dina personuppgifter används för att få ut bank- eller kreditkort, lån, speltjänster eller för att köpa varor på kredit i butiker.
Det kan även handla om att någon utger sig för att vara du på nätet, exempelvis genom att komma åt dina konton på sociala medier. Väl inne på ditt konto kan bedragaren kontakta alla dina vänner och be om snabba överföringar av pengar."
Tillägg:
Kommer en hackare över ens bank-id, är det även möjligt att komma in på Skatteverkets hemsida och ändra ens folkbokföring. På så sätt kan de beställa saker i ens namn och skita i att betala fakturan, som sedan går till inkasso och senare Kronofogden. Det är alltså inte enbart ens bankkonto de är ute efter.
Ytterligare ett tillägg:
Memphis, jag vet inte om du såg denna länk som jag skickade i en annan tråd?
https://www.nomoreransom.org/sv/index.html
Här kan du se om din telefon har blivit smittad av utpressningsvirus
"Id-kapning handlar om att någon använder ditt namn, personnummer och hemadress för att beställa varor på internet. Bedragaren går sedan till ett utlämningsställe, visar upp en id-handling – som kan vara falsk – och hämtar ut varan.
Id-kapning kan också handla om att dina personuppgifter används för att få ut bank- eller kreditkort, lån, speltjänster eller för att köpa varor på kredit i butiker.
Det kan även handla om att någon utger sig för att vara du på nätet, exempelvis genom att komma åt dina konton på sociala medier. Väl inne på ditt konto kan bedragaren kontakta alla dina vänner och be om snabba överföringar av pengar."
Tillägg:
Kommer en hackare över ens bank-id, är det även möjligt att komma in på Skatteverkets hemsida och ändra ens folkbokföring. På så sätt kan de beställa saker i ens namn och skita i att betala fakturan, som sedan går till inkasso och senare Kronofogden. Det är alltså inte enbart ens bankkonto de är ute efter.
Ytterligare ett tillägg:
Memphis, jag vet inte om du såg denna länk som jag skickade i en annan tråd?
https://www.nomoreransom.org/sv/index.html
Här kan du se om din telefon har blivit smittad av utpressningsvirus
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jo jag såg den länken Krokus, men jag vågar inte trycka på den länken.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Om intrånget är så omfattande måste kontona stängas och raderas. Byt inloggningsuppgifter, spärra mobila ID och beställ nya ID och kontokort. Lika bra att göra allt på en gång och inte vänta på att något ytterligare händer. Förr i världen var allt så mycket lättare, bara spärra korten med några telefonsamtal.
Tyvärr kan det även vara så som andra har skrivit här, en psykos under utveckling. Det är därför jag föreslår att du ber någon du litar på gå igenom mobilen och utesluta alla fel. Gör h*n inte det får du vänta och ha is i magen.
Tyvärr kan det även vara så som andra har skrivit här, en psykos under utveckling. Det är därför jag föreslår att du ber någon du litar på gå igenom mobilen och utesluta alla fel. Gör h*n inte det får du vänta och ha is i magen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Usch. Ja jag vet. Men jag vill inte prata mera om det här offentligt. Jag fick kontakt med min kp på psyk och hon skulle kolla om det fanns nån läkartid. Jag behöver hur som helst hjälp att sova lite längre tid om nätterna.
Tänker på några fotografier jag beställde av min hund. Det var när jag insåg att fotografierna kanske inte går att rädda. Beställde fyra fina porträtt av henne. De borde komma nu i veckan.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
dricker en energidricka och väntar på att det ska bli dax att åka
Ja visst gör det ont när knoppar brister