Klocktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Klocktråden

Post by Fantasio »

Jag gick in på Hublots hemsida, men man var tvungen att acceptera cookies för att kunna läsa. Jag avstod. Har sett lite bilder på de klockorna men har inte fallit för någon.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har en gammal klockradio . Minns när klockradion kom till Sverige, och de var då ganska dyra. Min företagsamma storebror sålde jultidningar för att kunna köpa en klockradio.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Fick han sin radio, Memphis? Måste ha varit kul för honom i så fall.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jodå, han fick sin klockradio till slut :D
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Köpte en klockradio 1978 den fungerade tills de sanerade lägenheten för en del år sedan då de slängde den. Har idag inget behov av väckning då jag vaknar tidigt och ser till att besökstider till Läkare och annat inte ligger på morgonen och då att jag är vaken utav mig själv. Jobbar ju inte och stressar inte iväg för att vara på plats någonstans på morgonen.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Min storebror hade en SONY klockradio redan 1971. Mekaniska metallplattor med siffror på om bläddrade fram.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jäkla instruktionsbok att vara skriven med pyttesmå bokstäver. Jag fixar inte att ställa in tiden själv, måste gå till inköpsstället. Bra, då får jag den inställd på vintertid. Klockan stannade efter min senaste inläggning då jag ej fick ha den på mig som inlagd på PIVA. Gången innan var det ingen som sa åt mig att ta av mig klockan.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det får bli att gå till urmakaren de närmaste dagarna. Få tiden inställd. Jag ska säga att texten i instruktionsboken är för liten för mig. Ska även fråga om min försäkring har börjat gälla. Jag fick efter elva månader en räkning, så jag kunde välja att försäkra klockan eller ej. Hoppas min syster betalade försäkringen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Väl i uraffären ska jag ta ett svep och titta på vad de har för klockor inne. Är ju lite sugen på en Breitling. Hoppas de inte tar betalt för att ställa in tiden, det gjorde de inte sist.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 29 Oct 2022, 21:40 Väl i uraffären ska jag ta ett svep och titta på vad de har för klockor inne. Är ju lite sugen på en Breitling. Hoppas de inte tar betalt för att ställa in tiden, det gjorde de inte sist.
Kan de inte bara visa dig hur man gör? Det är ju inte KTH precis.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 31 Oct 2022, 06:17
Fantasio wrote: 29 Oct 2022, 21:40 Väl i uraffären ska jag ta ett svep och titta på vad de har för klockor inne. Är ju lite sugen på en Breitling. Hoppas de inte tar betalt för att ställa in tiden, det gjorde de inte sist.
Kan de inte bara visa dig hur man gör? Det är ju inte KTH precis.
Det är inte Chalmers heller, det är Lund
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag har en klocka för 249kr på armen. Den funkar alldeles utmärkt! :) Om jag ska köpa nått dyrt blir det mobiltelefon!
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply