Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Att jag ska klippa bort rotskotten på mina tomatplantor. Har 4 st.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Apropå växter skulle jag behöva försöka plantera om min Aloe Verabebis, eftersom den växer väldigt snett. Får se om jag lyckas.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Sagt och gjort . Nu är rotskotten borta.
Jag har också en aloe vera som är så ful så jag har den bakom en gardin. Använder gelen ibland för huden och håret.
Jag har också en aloe vera som är så ful så jag har den bakom en gardin. Använder gelen ibland för huden och håret.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Är det inte deras natur- att växa snett? Aloe vera.
Att min hund inte ska bada idag på grund av fästingmedlet jag satte på i går. Det blir svårt, får nog ha henne i koppel hela promenaden.
Hundar kan dö av algblomning.
Blev plötsligt sömnig. Kanske slumrar till här i soffan.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Naturligt växer de i ett halvöken klimat. De har grunda rötter och som alla växter är de ute efter så mycket solljus som helst. De blir liksom ett bestånd av närmast små buskar. Det regnar sällan och de torra flodbankarna fylls snabbt med vatten och det blir fort mycket strömmande vatten. De grunda rötterna gör att vattnet tar dem och förflyttar dem så vart rotskott kan bli en ny planta som växer får rotskott så i en kruka kan bli så många plantor att krukan måste sättas om och vart och ett skott bör ha egen kruka. Så det där att rensa bort rotskotten är dumt, sätt dem bara med jord i en ny kruka så växer en ny Aloe Vera upp.
Har hon fått en planta av mig är det ett rotskott. Stamplantan kan bli stor, vi hade moderplantan i en köpt urna på golvet i vardagsrummet tills vi gav bort den till Trädgårdsföreningen och hon som tog emot den sade vilket praktexemplar. De sprider sig alltså beroende på grunda rötter och den enskilda plantan förökar sig därigenom. att den växer krokigt det man kan göra är att sätta en pinne i krukan och binda stammen till den. Har själv en krokig Aloe Vera då den pga tyngden och korta rötter,de viker sig och den vilar då på fönsterbrädan kan vara nästan rötter i luften men de söker sig ner till vattnet i krukan.
En ful Aloe Vera är rådet, ta en telning sätt i ny kruka och där en pinne bind upp den så stammen går rakt upp så runt om bildas nya skott. Trivs den får du många barn på den och kan fylla hela lägenheten med dem. Moderplantan kräver större kruka eller till slut en urna. En granne fick en kruka innan hon flyttade satte hon många i krukor längs husväggen och uppmanade var så god och tag
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Vi fick blommor på moderplanta, en smal ställning med små och oansenliga blommor. Tror de är så tillbaka bildade att det inte ens blir fröer från dem. Det var moderplantan och den blommade bara en gång, då var den stor
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag söker växt som tål att stå i starkt solljus. Förutom aloe vera, det har jag haft ett par stycken och de trivs i sol. Jag söker någon annan slags planta. Men många växter tål inte att stå i starkt solljus utan blir fula.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
min syster har nu fått borderline diagnosen, pappa har inte många barn som är psykiskt friska man kan ju undra varför
Ja visst gör det ont när knoppar brister