Klocktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Klocktråden
Har sedan en tid tillbaka min 80-talsklocka Pulsar på armen. Jag gillar starkt den åttakantade formen och den skimrande urtavlan mellan blått och svart. Tyvärr funkar inte de digitala funktionerna längre. Digitala siffror, stoppur, veckodagar och larm. Den kostade 800 kr vilket var mycket på den tiden.
Annars har jag en Emperior Armani också, lite dyrare, lite tyngre och lite coolare. Men jag är ganska trött på den. Svårt att ställa in olika funktioner och obegripliga att förstå. Köpte den begagnad för 1.000 kr på Tradera.
Annars har jag en Emperior Armani också, lite dyrare, lite tyngre och lite coolare. Men jag är ganska trött på den. Svårt att ställa in olika funktioner och obegripliga att förstå. Köpte den begagnad för 1.000 kr på Tradera.
Egentligen är allt bara på låtsas.
På åttiotalet hade jag flera digitala klockor. De tyckte jag var häftiga med alla funktioner. Idag skulle jag tro att de är lite mer ovanliga än vanliga klockor.
Grejen med min Pulsar var att den både var analog och digital. En helt vanlig urtavla men ett litet fält längt ner med de digitala funktionerna. Älskade den klockan. Så även nu.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Dessa pulsklockor eller smartwatches tar över. Det är inte längre smycken. Jag tycker de är skitfula. Det ser heldumt ut att ha både och. En klocka på var arm. Inget slår en analog klocka när det kommer till stil. Det kommer kanske smartwatches med vanliga visare, precis som Cosmos pratar om. Klockor med digital funktion. Så kommer det analoga klockor med smarta funktioner. Men där är vi inte än!
Nu får jag äta upp min keps! Det finns. De kallas hybridklockor. Köp deras aktier om ni kan. Det är framtiden det där.

-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Har slutat köpa klockor, tappar dem bara
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag var inne på Hublots hemsida. Rätt fräna klockor, men ack så dyra. Själv vill jag ha en Breitling. Eller en av de billigare Rolexklockorna som säljs för kanske 60-, 70-tusen.
Jag tror Rolex är en gammal historia. Det går mode även där.
Grabbarna från "orten" vill väl ha både Rolex och Hublot. Stajla med.
Jag var till urmakaren och fick tiden inställd på min klocka. Den stannade sist jag var inlagd då jag ej fick bära den. Kollade runt lite i affären, den jag har var borta denna gång. Sjöö Sandström hade dem och en monter med Tag Heuer-klockor. Tittade inte i alla montrar, men de har haft Breitling förut i alla fall.
I oktober kom första räkningen på försäkringen. Tror det var 517 kronor eller något sådant. Inte så farligt. Men jag undrar om man behöver ha specifik försäkring på klockan. Täcks inte skador av hemförsäkringen?