Äter du fiber? Havregryn, grönsaker?
Ställ en fråga
Moderator: Moderator 1
Re: Ställ en fråga
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja jag äter fibrer, men kanske inte i såna mängder som behövs. Äter fibberrikt bröd, frukt och färska grönsaker .
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag säger bara diabetesmedicinen Metformin. Den hjälper.
Samma fråga.
Samma fråga.
Jag vet inte vad du tar för dos på Quetiapine, och jag läste någonstans innan att inolax granulat om det är den du tar var utgångna vet inte om det har någon större betydelse och jag vet inte hur många dospåsar du tar, man får börja med 3 och minska succesivt ner till 1 har jag lärt mig under tidens gång.
När jag fick Quetiapine för första gången ställde det till bekymmer och jag fick utskrivet men det kan vara receptfritt jag vet inte har inte använt det sedan 2017 vinter cilaxoral droppar då tog jag 1 inolax granulat och 20 droppar varannan eller var 3 e dag minns inte vilket och jag tog dropparna på kvällen om du prövar dropparna pröva dig fram börja inte med 20 tydligen kan du få ränneskita av det jag fick det aldrig skötte magen 1 gång på morgonen minns inte om det var före eller efter frukost, drick ett par glas kallt vatten fördelat under dagen.
Då tog jag det både morgon och kväll och jag tror dosen var på 200 efter att ha blivit sänkt från 300 du ska kunna stå på benen också utan att somna.
Att ta quetiapine både morgon och kväll och ha en fungerande mage det går inte utan hjälp på traven, det blir stopp. Eftersom du brukar ha vad ni kallar stafett läkare på mottagningen, vänd dig istället till den sköterska som ger dig abilify maintena om du tar den inu, hon vet om dropparna är receptfria eller ska ha ett recept
När jag fick Quetiapine för första gången ställde det till bekymmer och jag fick utskrivet men det kan vara receptfritt jag vet inte har inte använt det sedan 2017 vinter cilaxoral droppar då tog jag 1 inolax granulat och 20 droppar varannan eller var 3 e dag minns inte vilket och jag tog dropparna på kvällen om du prövar dropparna pröva dig fram börja inte med 20 tydligen kan du få ränneskita av det jag fick det aldrig skötte magen 1 gång på morgonen minns inte om det var före eller efter frukost, drick ett par glas kallt vatten fördelat under dagen.
Då tog jag det både morgon och kväll och jag tror dosen var på 200 efter att ha blivit sänkt från 300 du ska kunna stå på benen också utan att somna.
Att ta quetiapine både morgon och kväll och ha en fungerande mage det går inte utan hjälp på traven, det blir stopp. Eftersom du brukar ha vad ni kallar stafett läkare på mottagningen, vänd dig istället till den sköterska som ger dig abilify maintena om du tar den inu, hon vet om dropparna är receptfria eller ska ha ett recept
Tack för tips Yrväder! Ska ta upp det med sköterskan som ger mig abilify.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Min mage fungerar
Har du fysisk diagnos?
Har du fysisk diagnos?
In a world where you can be anything, be kind.
Ja, jag har diabetes.
Har du fysisk diagnos?
Har du fysisk diagnos?
Ja, diabetes typ 2 och kol
Samma?
Samma?
Hypotyreos
Samma fråga.
Samma fråga.
Hypogonadism (testosteronbrist)
Samma.
Samma.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nej
samma fråga
samma fråga
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Nej,
samma fråga
samma fråga
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com