Dejt-tråden

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Dejt-tråden

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 10 Jun 2024, 01:15
Zoidar wrote: 09 Jun 2024, 14:30 Lagt upp mig på en dejtingsida: www.kristendate.se

Undrar om man får napp där. Lite tveksam till detta med dejtingappar. Tror mitt i verkligheten är det bästa stället att träffa någon.
Funderar på ta ner min sida igen. Detta är verkligen inte min grej. Känns lite som en jobbansökan att man ska måla upp sig som attraktiv. Jag tycker sånt är skit, personligen. *suck* Aja, den får väl va kvar. Blurp!
Jag tog bort mig. Var inte bekväm med detta. Ska det hända får det hända i verkligheten. Annars får det vara. Enda som hindrar någon från träffa en partner är att man bara sitter hemma. Vill man verkligen träffa någon får man se till att synas i samhället, jobba, utbilda sig, gå en kurs, syssla med hobbies, delta i kyrkan, whatever. Ingen lär ju komma och knacka på dörren.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det var så mycket lättare att träffa nån när man yngre. Man har liksom inga satta preferenser än. Nu i medelåldern ska det så mycket till för att det ska bli nåt. Plus att många är redan upptagna.
Tror det vänder på ålderns höst dock. Då har många blivit änka/änkling och söker ett nytt förhållande. Det är sant vad gäller min mamma. Hon är inne på sitt andra förhållande som hon fått via datingsidor.
Själv har jag inte provat. Har känt att det inte är något för mig.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag har nog bara haft tjejer som också haft nån form av diagnos (utom en, vad jag vet). T.ex. min klasskamrat som jag var så kär i, i skolan är nån form av toppmäklare som bl.a. flyger privatjet o har bostad i Spanien. Man kan ju glömma såna tjejer om man själv är sjukskriven. Men jag är i.a.f. vän med henne på Facebook.

Min syster har blivit singel o använder Tinder, hon har krav på att man ska ha ett arbete, samt inte vara kriminell. Sist dejtade hon en polis, men jag tror inte det blev nått.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Richard wrote: 10 Jun 2024, 07:12 Min syster har blivit singel o använder Tinder, hon har krav på att man ska ha ett arbete, samt inte vara kriminell.
Tragiskt att hon ska behöva ha krav på att eventuella blivande pojkvänner inte är kriminella. Vad har hänt med samhället...
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Krokus wrote: 10 Jun 2024, 09:53
Richard wrote: 10 Jun 2024, 07:12 Min syster har blivit singel o använder Tinder, hon har krav på att man ska ha ett arbete, samt inte vara kriminell.
Tragiskt att hon ska behöva ha krav på att eventuella blivande pojkvänner inte är kriminella. Vad har hänt med samhället...
Det hände bl.a. en incident med hennes förre kille, som hon förvisso kommer överens med fortfarande, o det känns lite som om han fortfarande tillhör familjen för de bodde ihop länge. Sen träffade hon en utomlands som visade sig inte vara så trevlig, o han styrde dessutom över hela narkotikahandeln där. Så jag förstår att hon vill ha någon som är skötsam.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Funderar att starta upp ett nytt konto igen på www.kristendate.se. Fast vet inte!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jaha, nu reggade jag mig på nytt.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nu verkar jag skrämt bort första tjejen med min öppenhet om psykisk ohälsa. :?
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Vissa kommer du att skrämma bort, andra inte, det är upp till dem hur/vad de gör med informationen och din öppenhet
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 12 Jun 2024, 13:20 Vissa kommer du att skrämma bort, andra inte, det är upp till dem hur/vad de gör med informationen och din öppenhet
Jao!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 12 Jun 2024, 13:10 Nu verkar jag skrämt bort första tjejen med min öppenhet om psykisk ohälsa. :?
Hon svarade nu. Tydligen hade hon en bekant som haft en psykos... 🤷‍♂️
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Då blir hon nog inte bortskämd. När hon förstår vad psykisk ohälsa kan innebära
Post Reply