Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det blev ingen mötesplats för mig idag, jag hade ett åtagande. Imorgon blir det inte heller ett besök, då jag har injektion. Men på fredag tänkte jag gå dit.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det blev mötesplatsen idag i alla fall. Kompisen ville ha en matlåda så det var bara att ställa upp. Kom väl dit vid tvåtiden och var kvar tills de stängde klockan fyra. jag pratade av mig med en manlig anställd, vi pratade om mina föräldrars dåliga hälsa. Han är själv föräldralös och har gått igenom samma som jag. Jag tackade honom för samtalet, det gjorde att det lättade lite, faktiskt.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Hade det trevligt på mötesplatsen. Tror jag köpte kaffe två gånger. En kvinna som jobbar två dagar i veckan där gick medans jag var där, hon skulle till en annan mötesplats ute i Hageby. Jag fick inget vettigt svar på vilket klientel den vänder sig till. Sökte på "mötesplats Norrköping", men blev inte klokare av det.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Min före detta arbetskamrat har snöat in på Palmemordet och diskuterar det gärna. Tydligen blev han tillsagd att hålla tyst eller byta ämne av personalen i caféet och han tog illa vid sig. Jag förstår inte varför han inte fick prata om saken, men vet att man måste respektera personalens vilja. Han har inte varit på mötesplatsen på några dagar. Är det så farligt att bli åthutad?
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8762
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mötesplats Sardin

Post by wasp »

Har Träffpunken här mitt i centrala stan.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag släcktes belysningen ned i "vardagsrummet" och det serverades cider. Salta pinnar, chips och popcorn till det. Det var trevligt.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag handlade jag inga luncher och hade tänkt att gå lite tidigare till mötesplatsen. Så blev inte fallet, jag sov extra länge istället. Nåja, jag hann köpa kaffe två gånger. På onsdag är det stängt, det måste jag försöka komma ihåg.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

En i personalen gjorde ett hål till i mitt bälte. Nu håller det byxorna uppe väl. Imorgon är mötesplatsen stängd, personalen ska ha utbildning eller vad det nu var.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mötesplats Sardin

Post by memphis »

Jag har en särskild tång som gör hål i bälten.Den har jag inte ofta användning för men å andra sidan kostade den väldigt lite.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det var en snurrande skiva med olika tjocklek på "pliggen" som trycktes genom bältet. Gick på nolltid. Då slapp jag köpa nytt bälte, bra det.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61089
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Mötesplats Sardin

Post by Nissegossen »

Fantasio wrote: 09 Nov 2021, 16:26 Det var en snurrande skiva med olika tjocklek på "pliggen" som trycktes genom bältet. Gick på nolltid. Då slapp jag köpa nytt bälte, bra det.
En sådan har jag. En rest från mitt ex
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var på sprutgrupp och till mataffären innan jag gick till mötesplatsen. Jag kom dit vid två o cafét stänger normalt halv tre. Men idag stängde de klockan två av någon anledning. Tur att jag fick kaffe på sprutgruppen.
Post Reply