Julklappar

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Julklappar

Post by memphis »

Så. Nu har jag fixat julklapp till min mamma. Hon ska få ett groddtorn i terrakotta, och tre påsar fröer till det.
Min lillebror ska få en fotoram i akryl.
Min svägerska ska få 3 st blockljus.
Min brorsdotter ska få sy-grejer, däribland en sysax för vänsterhänta.
Den yngsta brorsdotter har jag inte köpt till än.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

En julklapp köpt hittills - en bok om 50 år på Folkparken i Gävle. Massor av gamla svartvita bilder av alla kändisar och artister som gjort gig här.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har köpt ten bok av en besökare på mötesplatsen. Den handlar om religion. Min systers man ska få den, han slukar böcker.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Glad att jag är i stort sett klar med klapparna nu. Mamma är svår att köpa till för hon har det mesta.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jag har inte kommit på vad hunden ska få i julklapp. Svårt. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Krokus wrote: 15 Dec 2023, 20:13 Jag har inte kommit på vad hunden ska få i julklapp. Svårt. 🤔
Ge inte en hel falukorv. Det fick min stora schäfer av morsan. Han fick rännskita hela julen haha. Lesson learned.
Målningen är själens spegel
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Krokus wrote: 15 Dec 2023, 20:13 Jag har inte kommit på vad hunden ska få i julklapp. Svårt. 🤔
Jag brukade köps en ny kong eller dragleksaker som jag slog in så de fick öppna dem. Tennisbollar var också en favorit. Men din hund kanske är jätteliten? Då funkar tennisbollar mindre bra.
Last edited by Koi on 15 Dec 2023, 20:27, edited 1 time in total.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jag kommer att ge 2 tavlor till morsan.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Krokus, jag brukar slå in nåt gott att äta till hunden. Ett ben eller ett grisöra. Hon tycker det är kul att slita upp paketet.
Mammas hund gillar också att få paket. För ett par jular sedan öppnade han paket som låg under granen :lol:
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Det är många år sedan jag fick eller gav julklappar, har sagt ifrån till tjejen att inte köpa julklapp till mig, däremot har jag tänkt ge en alladinask till henne, med baktanken att hon öppnar den och bjuder på innehållet
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja då tror jag att alla julklappar är köpta. 5 personer får en klapp av mig i år. Hoppas nu bara att allt levereras innan jul.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Koi wrote: 15 Dec 2023, 20:20
Ge inte en hel falukorv. Det fick min stora schäfer av morsan. Han fick rännskita hela julen haha. Lesson learned.
Haha, oj då! :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply