Vad röstar du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Vad röstar du?

Centerpartiet (C)
0
No votes
Kristdemokraterna (KD)
2
15%
Liberalerna (L)
0
No votes
Miljöpartiet (MP)
0
No votes
Moderaterna (M)
2
15%
Socialdemokraterna (S)
3
23%
Sverigedemokraterna (SD)
2
15%
Vänsterpartiet (V)
2
15%
Annat
2
15%
 
Total votes: 13

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38402
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad röstar du?

Post by memphis »

Katarina Janouch borde starta ett eget parti, så energisk och engagerad som hon är. Hon spottar ju ur sig twitterinlägg i en rasande takt. Jag tycker att hon verkar obalanserad. Kanske mår hon inte så bra.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

Ja, haha, hon är verkligen speedad. Tycker dock att hon har lyckats lugna ner sig. Kanske har hon börjat med litium? :mrgreen:
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38402
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad röstar du?

Post by memphis »

...om man har ett maniskt skov ska man vara försiktig på twitter, men manin i sig gör ju att man inte är det. Minns när Johan Inde var manisk och skrev på twitter. Han blev till slut avstängd.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13515
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad röstar du?

Post by amandara »

Gick förbi en mäklare fönster när jag skulle handla kaffe på extrapris. Satan. Vad dyra bostadsrätter är. Även i gamla hus i mindre attraktiva stadsdelar. Jag kan bo centralt för att det inte är marknadshyror. Vart ska jag ta vägen om det blir marknadshyror? Allt är ju så satans dyrt. Måste man bo på landet måste man ha bil, och det är inte heller billigt. Nä usch.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38402
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad röstar du?

Post by memphis »

Till att börja med kommer marknadshyror bara att gälla nybyggda lägenheter. Men vem vet hur det utvecklar sig sen. Kan ju bli så att bara lägenheten renoverats kan den räknas som ny. Då drabbar det oss fattiga som får bo i utkanterna eller i byhålor.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13515
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad röstar du?

Post by amandara »

Jo precis. Men är det ens billigt att bo på landet? Snacka om att samhället kommer bli segregerat. Rika inne i städerna och fattiga i byhålor.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38377
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad röstar du?

Post by Geta »

Men nu under pandemitider flyttar många frivilligt ut ur städerna. Ödehus är
populära att rädda och renovera. Det har blivit en ny grön våg.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38402
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad röstar du?

Post by memphis »

Det är inte ens billigt att bo riktigt ute på landet. Man måste ha sotare och sophämtning och vatten och höga elräkningar. Sen så måste man köra bil vart man än ska. Och man behöver en massa trädgårdssaker. Jag får mer pengar över nu när jag bor i lägenhet.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

Det är inte så lätt. De högsta hyreshöjningarna får de som bor attraktivt och centralt d v s om man inte bor i bostadsrätt där inget förändras. Och i nyproducerade hus bor nästan bara nyinvandrade till Sverige som får sin hyra betald av soc. Och då är det ju skattebetalarna som tar smällen. Segregation har vi redan p g a det snedvridna systemet. Numera köper kommunerna bostadsrätter för att inhysa familjer som straffat ut sig från hyresmarknaden. När jag bodde i bostadsrätt senast var jag omgiven av soclägenheter. Det ledde till slut till att jag flyttade. Plus då kackerlackerna de skaffade åt mig. Förlorade all hemkänsla. När man skuldsatt sig för livet genom köpet av lägenheten borde man kunna få bo lite bättre, men nej då.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38402
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad röstar du?

Post by memphis »

Jag vill inte bo i en trappuppgång med många invandrare för det luktar så mycket om deras frityroljor.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

D ett är jag bor nu är hälften invandrare. Fler av dem kan inte ett ord svenska. Det är ett jävla spring på kvällarna.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13515
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad röstar du?

Post by amandara »

Jag bor mitt i city och det underlättar på många vis. Bussar går överallt. Bra och många och varierade gångstråk för mig och Loppan. Affärer nära även om mataffärerna är dyra men det får man ta. Klarar mig utan bil. Bor perfekt. Vill inte flytta.
Post Reply