Arvsfonden

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Admin1

Re: Arvsfonden

Post by Admin1 »

Nissegossen får årligen pengar från Prippsfonden, som verkar ha mer pengar än de kan dela ut. Om Nissegossen söker pengar till sig själv + 1700 kr till viska.nu så får han säkert det. Problemet är kanske gode mannen, men då är det bara visa ansökan om medel till viska.nu.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Admin1 wrote: 04 Jul 2023, 20:01 Richard kan ju själv säga att den tidigare sajten fick utmärkelsen God socialpsykiatri, men viska.se är mer än ett forum utan en massa annat: självhjälp, självtester, nyheter, en självhjälpsapp mm
Jag skrev naturligtvis om att forumet ursprungligen kom från viska.se o länkade dit, samt att det enbart var diskussionsforumet jag ville skulle vara kvar, o att jag satte upp det på nytt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Admin1

Post by Admin1 »

Om du inte får pengar från Schizofrenifonden kan du ju söka från andra fonder du fått pengar från. Ange att forumet ger dig meningsfylld sysselsättning samtidigt som det är enormt viktigt för de som använt det i nästan 20 år. 1700 kr är lite lite pengar för t.ex Schizofrenifonden, som stödjer filmer och större projekt.
Klangen

Post by Klangen »

jag fattar inte poängen med att söka för futtiga 1600 kronor.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Klangen wrote: 06 Jul 2023, 21:59 jag fattar inte poängen med att söka för futtiga 1600 kronor.
Säger han som är miljonär och lever på ränta. :D
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Klangen

Post by Klangen »

Jag har lärt mig ett och annat sen sist.. Min nuvarande ekonomi är 10´000 i månaden plus 10´000 i nödpengar som snart är slut!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Klangen wrote: 06 Jul 2023, 22:46 Jag har lärt mig ett och annat sen sist.. Min nuvarande ekonomi är 10´000 i månaden plus 10´000 i nödpengar som snart är slut!
Jaha, ska du försöka klara dig på 10000 sen?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Admin1

Post by Admin1 »

Min strategi från starten 2003 var att ha så billigt webbhotell som möjligt, så jag kunde betala allt själv. Det var då knappt 400 kr per år. Idag betalar jag nog 800 kr/år för viska.se så webbhotellen är dyrare nu men man får större webbutrymme och ofta SSD-diskar. Men Richard skulle kunna klara sig med billigaste webbhotellet och till och med billigare än viska.se.
Admin1

Post by Admin1 »

Om Richard tänker finansiera via fonder måste han söka pengar varje år. Kanske han ledsnar på det. Billigare webbhotell blir enklare.
Klangen

Post by Klangen »

Zoidar wrote: 06 Jul 2023, 22:56
Klangen wrote: 06 Jul 2023, 22:46 Jag har lärt mig ett och annat sen sist.. Min nuvarande ekonomi är 10´000 i månaden plus 10´000 i nödpengar som snart är slut!
Jaha, ska du försöka klara dig på 10000 sen?
Njae, jag har 10´000 från försökringskassan och sen har jag tagit ut 10´000 från mina sparpengar som jag ska få räcka så länge som möjligt för att inte dränera.

Sen finns det rent osjälviska anledningar som att jag bor i ett fattigt område och då kommer det bli fel om jag har saker för flera tusen när alla andra inte har råd.
Klangen

Post by Klangen »

Admin1 wrote: 06 Jul 2023, 23:02 Om Richard tänker finansiera via fonder måste han söka pengar varje år. Kanske han ledsnar på det. Billigare webbhotell blir enklare.
generallt sätt så är det ett uppmärksamhetssökande.
Admin1

Post by Admin1 »

Jag har ju drivit en sajt i 20 år. Det typiska är att ingen medlem vill betala något. Nästan ingen vill göra en arbetsinsats. Alla tycker att sajten skall finnas och klagar också när den inte fungerar som tänkt. Det är också svårt att få extern finansiering av en privat sajt. Nyttan kan vara omöjlig att bevisa. Inget liknande forum har fått pengar vad jag vet. Lösningen billigaste webbhotellet som ryms i egen plånbok.
Post Reply