Svenskheten i Sverige

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Svenskheten i Sverige

Post by memphis »

Om man föder barn en gång om året kan man såklart inte arbeta.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Stör mig också på det här med "svensk" tjej
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 12 Jul 2023, 15:37
Vill? Kanske, kanske inte. De kanske inte har haft möjlighet till något annat. Svårt att veta.
Är det inte lite som Sverige förr? Då var fler kvinnor hemmafruar och passade barn, medan mannen stod för inkomsten. Tror många av de länderna invandrare kommer ifrån är långt tillbaka i utveckling mot Sverige.
Last edited by Zoidar on 12 Jul 2023, 15:44, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Varför ens nämna ordet "svensk"? alla i Sverige är väl svenskar? Låter som de syftar på att det är en invandrare när de säger SVENSK tjej. Varför säga svensk annars? Vi som bor i sverige är väl svenskar? knäppt
Last edited by Leakim97 on 12 Jul 2023, 15:40, edited 1 time in total.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

zoegas wrote: 12 Jul 2023, 15:35
Swesanne wrote: 12 Jul 2023, 15:29
memphis wrote: 11 Jul 2023, 18:51 Visst är det irriterande när media rapporterar om "svenska" personer som gjort konstiga grejer. Typ, "svensk kvinna skickade sina barn till Somalia för omskärelse". Det förstår ju alla och envar att det inte rör sig om en svensk kvinna, utan en somalisk kvinna. Möjligtvis somali-svensk om man ska vara noggrann.

Detta irriterar mig väldigt mycket, då jag anser att det är spridning av desinformation. Säg inte svensk för i helvete som personen inte är det!! Är man född och uppvuxen i ett annat land än Sverige blir man aldrig helt svensk i mina ögon. Utan då är man svensk-amerikansk, svensk-somalisk, svernsk-norsk osv.
Kunde inte sagt det bättre själv! Min svåger är italienare och kommer alltid så vara i mina ögon, men har svenskt medborgarskap också
Är inte han sån Cosa Nostra, Mafian som ger folk betongskor i hamnen?
Ha ha.. nej han gillar Sverige mer än min syster. Går runt i träskor hemma och snusar hi hi. Han jobbar som vanligt folk
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

zoegas wrote: 12 Jul 2023, 15:33
memphis wrote: 12 Jul 2023, 15:23 Precis. Det går att få jobb hur lätt som helst.

En kvinna som blir våldtagen av flera män, hennes liv är förstört för alltid. Men såna som Zoegas tycker synd om våldtäktsmännen. De har det ju så jobbigt.

Att ha det jobbigt är inte anledningen att gruppvåldtäkter sker. Det är ett kulturellt problem som invandrare drar med sig till Sverige. Inte alla givetvis. Men det är den vägen det kommer.
Vad säger du? Jag tycker inte synd om våldtäktsmän. Jag tycker synd om individer som får dåligt oförtjänt rykte om sig. Det är en på tusen som håller på med sån skit. Det är rasism.
Det är självklart att de flesta sköter sig. Men det är inte dem jag talar om när jag talar om gruppvåldtäkter.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Får man säga Araber numera? Finns det Araber som är högutbildade i Sverige, det borde det väl göra? Då borde dessa bli så kallade influencers och uppmuntra ungdomar att leva ett bättre liv i Sverige. Ja, när kvinnor får sina liv förstörda, då borde dem vårdas på ett speciellt sätt.

Att hata män eller pojkar är ju en utväg för att överleva. Att explicit klargöra hur det borde fungera, borde någon forskare skriva på ett enkelt manér hur lösningen borde verkställas i ett alltmer våldsamt samhälle.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

memphis wrote: 12 Jul 2023, 15:42
zoegas wrote: 12 Jul 2023, 15:33
memphis wrote: 12 Jul 2023, 15:23 Precis. Det går att få jobb hur lätt som helst.

En kvinna som blir våldtagen av flera män, hennes liv är förstört för alltid. Men såna som Zoegas tycker synd om våldtäktsmännen. De har det ju så jobbigt.

Att ha det jobbigt är inte anledningen att gruppvåldtäkter sker. Det är ett kulturellt problem som invandrare drar med sig till Sverige. Inte alla givetvis. Men det är den vägen det kommer.
Vad säger du? Jag tycker inte synd om våldtäktsmän. Jag tycker synd om individer som får dåligt oförtjänt rykte om sig. Det är en på tusen som håller på med sån skit. Det är rasism.
Det är självklart att de flesta sköter sig. Men det är inte dem jag talar om när jag talar om gruppvåldtäkter.
Det gör du visst! Du säger att det är ett kulturellt problem. Det är vissa individer som inte vet vad som är rätt och fel. Du påstår att negrar har det i blodet att skända kvinnor. Det är rasism memphis. Det är en promille av alla svarta som bor här som begått sån idioti.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Men hemmafruarna i Sverige levde inte på bidrag på 1950-talet. Männen försörjde hela familjen. Det hade varit en skam att leva på bidrag på den tiden.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

zoegas wrote: 12 Jul 2023, 15:48
zoegas wrote: 12 Jul 2023, 15:33 Vad säger du? Jag tycker inte synd om våldtäktsmän. Jag tycker synd om individer som får dåligt oförtjänt rykte om sig. Det är en på tusen som håller på med sån skit. Det är rasism.
Det gör du visst! Du säger att det är ett kulturellt problem. Det är vissa individer som inte vet vad som är rätt och fel. Du påstår att negrar har det i blodet att skända kvinnor. Det är rasism memphis. Det är en promille av alla svarta som bor här som begått sån idioti.
Du fattar inte vad jag pratar om. Kultur har inget med blod att göra!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

memphis wrote: 12 Jul 2023, 15:49
zoegas wrote: 12 Jul 2023, 15:48

Du fattar inte vad jag pratar om. Kultur har inget med blod att göra!
Du skulle varna din dotter från svarta skrev du. Nu får du allt äta upp din keps.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej. Jag sa att jag inte skulle varna min dotter för svenska män, utan för utländska. Det var exakt vad jag sa.
Post Reply