memphis wrote: ↑07 Jul 2021, 14:08
Nä men Nissegossen. Anser du verkligen att alla kvinnor bara är ute efter pengar?!!! Vi vill väl ha kärlek precis som män vill!
Kärlek, närhet, dela livet med någon annan... Det är väl drömmen för många? Hellre detta än pengar och ensamhet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis wrote: ↑07 Jul 2021, 14:08
Nä men Nissegossen. Anser du verkligen att alla kvinnor bara är ute efter pengar?!!! Vi vill väl ha kärlek precis som män vill!
Ja, kärlek är en sak, men när jag säger att det är nedärvt är att från början var det den bäste jägaren alla kvinnor ville ha, för bytet han kom med indikerade att han var garant för att kunna försörja många barn. Varje kvinna och man ville ha så många barn som möjligt för att de själva skulle ha en chans att överleva när de blev äldre och sprida sina gener vill var enda hane i naturen. Ett lejon som utmanar ett annat lejon om hans harem, biter ihjäl ungarna till den gamle hannen just för att hans egna gener skulle få större utbredning. Människan är trots allt bara ett förfinat däggdjur. Så en kvinna söker den man med en så bra inkomst som möjligt då han har råd med många barn. Likadant en man söker en normal kvinna knappast en kvinna med psykos, vi alla får finna sig i det och söka oss till varandra.Lika barn leka bäst
Men nu för tiden kan de flesta kvinnor försörja sig själv. De har ofta högre
utbildningar än männen. Jag tvivlar på att tjejer idag satsar på att bli
försörjd av en kille.
Rätt men det är kvinnor i 40 års åldern som tjänar bra med pengar, men hon söker en yngre man att vara ihop med. En man i hennes egen ålder duger inte. Hon väljer och vrakar, den man hon väljer måste kunna stå på egna ben, ha ett bra jobb och tjäna sina egna pengar, kvinnor är nog mer kräsna än män i det stora hela
Nissegossen wrote: ↑07 Jul 2021, 14:56
Rätt men det är kvinnor i 40 års åldern som tjänar bra med pengar, men hon söker en yngre man att vara ihop med. En man i hennes egen ålder duger inte. Hon väljer och vrakar, den man hon väljer måste kunna stå på egna ben, ha ett bra jobb och tjäna sina egna pengar, kvinnor är nog mer kräsna än män i det stora hela
Håller med dig om bara en sak, och det är att kvinnor är mer kräsna än män.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Förr var hushållet uppdelat, mannen jobbade och tjänade pengar inget modernt hemmet var ett heltidsarbete. Kvinnan tog hand om hushållet städade lagade mat. Det pågick till 50-talets slut då ville kvinnan ut i arbete och tjäna sina egna pengar. Min egen mor var ett exempel på det. Hon skaffade sig själv ett arbete på ett konditori, smörgåsarna hon gjorde hade strykande åtgång hos byggjobbare som kom dit på sin rast. Hon visste vad byggjobbare ville ha, min far var murare min bror snickare jag själv fick tidi8gt lära mig jobba på bygge. Innan dess var ogifta kvinnor pigor hos mer besuttna eller sjuksköterskor, kanske lärarinna. Det tills hon gifte sig