Det sägs ju att man inte ska dra halsbloss på cigarrer. Varför inte, blir det för starkt? Jag brukar fuska o dra halsbloss. Vad får man ut av att bara ha röken i munnen? Smaken, kanske.Klankedinken wrote: ↑01 Jan 2022, 16:49 Jag har rökt cigarr på nyår en gång.. En sån där billig från en mack.. Det smakade illa och känslan var ingen höjdare.. Ur egen erfarenhet så fattar jag inte hur man kan falla för cigaretter om inte nikotinet var så jävla beroendeframkallande..
Osså dom som var tuffa förstås..
Rökning
Moderator: Moderator 1
Re: Rökning
Fyra cigaretter har det blivit idag. Vill inte gå ned på gården så här dags, så det stannar vid fyra stycken. Jag kör med snus och Zoidars nikotintabletter.
Igår blev det "bara" 21 st, så under 20 är ju realistiskt!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Tror du kan komma ner till 10 inom en rimlig tid.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Trodde aldrig att jag skulle lyckas sluta röka
Jag är så rastlös om dagarna, så varje cigarett är en avkoppling. Innan dämpade jag rastlösheten med alkohol o andra saker, men nu är det bara cigaretterna kvar. Så jag får vara nöjd med att jag slutat med det andra i.a.f.
Men har märkt att jag röker mindre om jag räknar cigaretterna, sätter ett streck för varje cigarett jag tar på en whiteboard o skriver upp det på min blogg. Ibland sätter jag en 30 min-gräns mellan varje cigarett, men det är för lite. Minst en timme bör jag sikta på till en början.
EDIT: Idag har jag ett övertrasserat konto o ett halvt paket cigaretter kvar... O jag har ingen lust att gå till affären med säcken med pantburkar... Men, jag har ju cigaretter i min krisberedskapsutrustning... Men dom ska vara till just om det blir kris! O då menar jag inte sån här kris...
-
- Guldmedlem
Undrar vad du är skapt för Richard som behövt så mycket droger!
Richard, förstås bra du fått bort andra droger.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jo msn får se det så. Det kunde ha varit värre. Mycket värre. Bra jobbat Richard!
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Om du verkligen vill ha dem när det är riktig kris och allt i krislådan är gammalt. Batterier, cigarretter, mat så är det om krisen dröjer gamla varor, du möts av batterier utan ström, för gammal mat, cigarretter du håller den i filtret och tobaken rasar ut direkt, den är torr.Richard wrote: ↑02 Jan 2022, 10:47Jag är så rastlös om dagarna, så varje cigarett är en avkoppling. Innan dämpade jag rastlösheten med alkohol o andra saker, men nu är det bara cigaretterna kvar. Så jag får vara nöjd med att jag slutat med det andra i.a.f.
Men har märkt att jag röker mindre om jag räknar cigaretterna, sätter ett streck för varje cigarett jag tar på en whiteboard o skriver upp det på min blogg. Ibland sätter jag en 30 min-gräns mellan varje cigarett, men det är för lite. Minst en timme bör jag sikta på till en början.
EDIT: Idag har jag ett övertrasserat konto o ett halvt paket cigaretter kvar... O jag har ingen lust att gå till affären med säcken med pantburkar... Men, jag har ju cigaretter i min krisberedskapsutrustning... Men dom ska vara till just om det blir kris! O då menar jag inte sån här kris...
Omsätt det, pröva värma maten på Trangiaköket, rök cigarretterna och använd power bank istället för batterier eller laddningsbara batterier, Dynamolampa dynamoradio tänk långsiktigt grabben då kanske jag inte längre är på denna jord och kan hjälpa dig.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Man får ju "rotera" grejerna, alltså man köper en ny direkt, så tar man en gammal ur förrådet när man ska ha t.ex ärtsoppa, så håller sig krisberedskapsförrådet färskt. Men visst, man bör naturligtvis tänka på det, gärna gå igen typ en gång om året o testa allt.Nissegossen wrote: ↑02 Jan 2022, 15:37Om du verkligen vill ha dem när det är riktig kris och allt i krislådan är gammalt. Batterier, cigarretter, mat så är det om krisen dröjer gamla varor, du möts av batterier utan ström, för gammal mat, cigarretter du håller den i filtret och tobaken rasar ut direkt, den är torr.Richard wrote: ↑02 Jan 2022, 10:47Jag är så rastlös om dagarna, så varje cigarett är en avkoppling. Innan dämpade jag rastlösheten med alkohol o andra saker, men nu är det bara cigaretterna kvar. Så jag får vara nöjd med att jag slutat med det andra i.a.f.
Omsätt det, pröva värma maten på Trangiaköket, rök cigarretterna och använd power bank istället för batterier eller laddningsbara batterier, Dynamolampa dynamoradio tänk långsiktigt grabben då kanske jag inte längre är på denna jord och kan hjälpa dig.