Kaffetråden
Moderator: Moderator 1
Re: Kaffetråden
Dricker morgonkaffe nu 
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
wasp,
Det går status i kaffebryggare som allt annat. Har aldrig ägt en
kaffebryggare. Jag brygger kaffet i en tratt direkt i muggen.
Det går status i kaffebryggare som allt annat. Har aldrig ägt en
kaffebryggare. Jag brygger kaffet i en tratt direkt i muggen.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Nej, jag kokar vatten i en vattenkokare och häller vattnet i min infussionsbryggare, sedan sätter jag på locket som har en stång genom locket, som jag trycker ned. Längst ned finns metall och nylontfilter när man kör ned stången följer filterna med ned i botten och över det är det rent kaffe utan grums, bara att hälla i kopp eller termos.
Lätt att göra rent, bara tappa vatten på kranen och rotera runt filtret så är det rent. När kannan är tom på kaffe är det bara att skölja ur kannan så är den redo för nästa brygg.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Dricker mina andra mugg kaffe, har sovit länge idag :P
Drar du ner sumpen i avloppet? Det får du sluta med kan jag säga. Fett pinsamt att hyresvärden får ringa en spolbil.Nissegossen wrote: ↑25 Aug 2022, 13:28Nej, jag kokar vatten i en vattenkokare och häller vattnet i min infussionsbryggare, sedan sätter jag på locket som har en stång genom locket, som jag trycker ned. Längst ned finns metall och nylontfilter när man kör ned stången följer filterna med ned i botten och över det är det rent kaffe utan grums, bara att hälla i kopp eller termos.
Lätt att göra rent, bara tappa vatten på kranen och rotera runt filtret så är det rent. När kannan är tom på kaffe är det bara att skölja ur kannan så är den redo för nästa brygg.
Haha ja! Det var jag med om när jag hyrde huset. Avloppet var fullt av kaffesump och hundhår och exotisk lera som jag tvättade håret med. Pinsamt! Efter det bytte jag till vanlig kaffebryggare med filter.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag tror folk köper Moccamaster för designen. Tror inte det blir bättre kaffe. Köpte min på ÖoB får 200 kr. Fördelen är att man kan brygga många koppar åt gången. Jag ska ha 3 koppar minst på morgonen. Annars slår jag ihjäl nån.
Jag dricker minst två stora muggar kaffe på morgonen. Det behöver jag. Men sen dricker jag inget mer kaffe på hela dagen.
Tog nyss andra koppen kaffe
för idag
Intager nu första koppen kaffe 
Tar dagens första kopp kaffe. Nescafé lyx.