Har du tagit din medicin?
Moderator: Moderator 1
Re: Har du tagit din medicin?
Ja, förutom tvåmedcinen.
Jag har nu tagit min kvälls- och nattmedicin. Blir nog snart skönt trött.
Nä, för tidigt än. Kl 7.00 är det dags.
-
- Niobmedlem
Lyckades komma ihåg igår i alla fall. Min sjuksköterska rekommenderade starkt en dosett, men den är ju bara bra om man står med frågan om man tagit medicinerna eller ej. Glömmer man helt så är den ju verkningslös.
Måste hitta en strategi för detta. Det ska ju inte behöva ta flera år att komma på något bra system... Vilket är ert bästa tips?
Måste hitta en strategi för detta. Det ska ju inte behöva ta flera år att komma på något bra system... Vilket är ert bästa tips?
Dosett är det som fungerat bäst för mig.KatastrofLasse wrote: ↑22 Oct 2024, 06:04 Lyckades komma ihåg igår i alla fall. Min sjuksköterska rekommenderade starkt en dosett, men den är ju bara bra om man står med frågan om man tagit medicinerna eller ej. Glömmer man helt så är den ju verkningslös.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Första dosen för morgonen är tagen.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag använder dosett. Då ser jag om jag glömt ta medicin. Ibland, när jag inte kan sova går jag upp och kollar dosetten,
Ja.
Även jag har dosett. Dessutom har jag påminnelser i telefonen klockan 1330 och 2000 för att komma ihåg pillerna.
Även jag har dosett. Dessutom har jag påminnelser i telefonen klockan 1330 och 2000 för att komma ihåg pillerna.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Är det bara jag som har en evondos ?