Genom att se om han kanske kan få högre ersättning. Om han missat något, t.ex. bostadstillägg.Hercules723 wrote: ↑09 Sep 2021, 13:55 På vilket sätt var du hjälpsam genom att ställa massa frågor?
Löning ...
Moderator: Moderator 1
Re: Löning ...
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag skickar ett PM.Klankedinken wrote: ↑09 Sep 2021, 14:12 Jag var nyfiken på din ekonomiska situation med 50% jobb.. Frågan kan va om det är värt att börja jobba och hur mycket man kan tjäna på "lättare jobb"..
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Tror inte klanggen är så dum. Han har nämnt att han har tillgångar så kanske han inte har bostadstillägg.
-
- Guldmedlem
Jag har 1800 i bostadstillägg!
Jag är också nyfiken om det lönar sig att jobba några timmar per dag, till exempel halvtid. Men jag vet inte vilka jobb som går att jobba halvtid. Kanske ett städjobb.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Jag funderar på om jag är så funktionsnedsatt.. Börjar allt mer lyssna på den läkare som sa att jag hade ADHD med inte schizofreni.. Jag har mediciner och inga symptom, problemet är att jag inte har ett liv, inte att jag är schizofren?!
Om man har ADHD är det lättare att leva än med schizofreni så jag borde klara en större tillvaro, tyvärr är jag lite dystopisk och är inte säker jag vill leva ett liv bland vanliga människor.. Tror det har att göra med att det blir så mycket jobb.. Det jag har problem med är att orka med allt och det funkar så länge folk inte är för korkade.. Tror jag..
Om man har ADHD är det lättare att leva än med schizofreni så jag borde klara en större tillvaro, tyvärr är jag lite dystopisk och är inte säker jag vill leva ett liv bland vanliga människor.. Tror det har att göra med att det blir så mycket jobb.. Det jag har problem med är att orka med allt och det funkar så länge folk inte är för korkade.. Tror jag..
Men du har väl sysselsättning? Vad gör du på sysselsättningen?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Ja just du!
Det dras skatt på sjukersättning också. Sjukersättning är inget bidrag, det är från en försäkring. Bidrag är t ex barnbidrag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag bara undrar vems fel det är att vi blivit sjuka. Vem ska man skylla på?
Kan man begära att det någon gång blir helt rättvist.
Kan man begära att det någon gång blir helt rättvist.