Vad ser du på tv just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad ser du på tv just nu?
Läste någonstans att onormalt många äldre sitter i rullstol efter pandemin.
-
- Guldmedlem
Jag tycker att vänsterpartierna snöar på Jimmie Åkesson och SD istället för att ta itu med den brutala gängkriminsliteten. Och alla utrikesfödda som inte är i jobb. Det är inte statens uppgift att få folk i jobb, det är folks ansvar att se tillatt de är arbetsfähiga. Att lära sig svenska bör man göra av ren självbevarelsedrift, som utrikes kommande ifrån. Om jag stack till Iran och bara satte mig och jäste och förväntade mig att bli försörjd? Jag skulle bli uteliggare, som de säkert gärna arkebuserade.
Jag tror att Sverigedemokraterna har skärpt upp sig en hel del sen 1994. Jag vet en skinhead som delade ut deras reklam ungefär vid samma tid. De har blivit ett rumsrent parti nu, om man säger så. Med det inte sagt att just Jimmie Åkesson var nazist. Då skulle han väl inte ha blivit upprörd.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jo, sverigedemokraterna har allas blickar på sig och måste vara som svärmorsdrömmar
Jag har känt en riktig nazist. Hon var nazist under större delen av sitt liv och hade ett hakkors i guld i ett halsband. Hennes släktingar bara skakade på huvudet åt henne när hon sa att hon var nazist .
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det här påstod Jimmie Åkesson om psykisk ohälsa i veckan:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/a74 ... vi-fa-bort
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/a74 ... vi-fa-bort
går tyvärr inte att läsa artikeln utan att kakor placeras i mobilen.
"Skammen om psykisk ohälsa måste vi få bort" skriver Jimmie Åkesson.
Han själv fick fort hjälp från psykiatrin.
Han själv fick fort hjälp från psykiatrin.
Om han pratade om långtidssjuka skulle vara intressant. Till exempel om den grupp vi själva tillhör, sjukpensionärerna. Han är antagligen emot det budgetförslag som ligger och som skulle ge oss ca 800-1000 kr mer i månaden.
Ser på Parlamentet.
har stängt av tv,n. Ska snart sova.