Hur ser din morgondag ut?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur ser din morgondag ut?
Ska till läkare kl. 9:30 imorgon. Hur ska jag orka mig lupp. 

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ska koppla på bandspelar/långtids EKG. Kl 8.15, tänker på att det kanske är morgonrusning i trafiken då - så jag måste åka senast 7.30.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
:( Får åka på pensionärskortet först 08.30 ställer till det vid tidiga tider och stan är stor, får räkna med minst en timmes resväg, nästan till överallt.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Som jag skrev tidigare så blir det städdag imorgon
Imorgon har jag en tid hos vårdcentralen. Hoppas på höjd dos av Gabapentin, eller någon annan vid behov. Som det är nu kan jag knappt gå.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Diskbråck med nervsmärta i ischiasnerven.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
oj! gud det måste göra ont! hoppas dom kan hjälpa dig imorgon
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Det gamla vanliga. Upp vid tjugo i elva och iväg till mataffären för att handla luncher. Efter det mötesplatsen, sedan hem en stund. Ska på kvällen till en vän och titta på film.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
krokus, jag hade diskbråck och ischias i vänster ben. Hade det i flera år, sedan fick jag artros i bägge höftlederna kunde knappt ta mig till toa från sängen och knappt ta mig till köket från sängen. Tog värktabletter ännu mera ont. Blev förbannad satte mig vid datorn och började söka. Fann på kolhydrater i fokus en avsomnad frågelåda, den är borta nu, men där stod svaret som gjorde mig symptomfri från både Diskbråck, ischias och artros. Nu vet jag att det inte är vedertaget vid diskbråck, men samma behandling som mot artros gjorde mig fri från smärta i hela kroppen. Jag gjorde som det stod i frågelådan, lindring av artros var sökvägen.
Det var 3 saker Nr 1 Nyponpulver jag tog 2 matskedar Ekströms nyponsoppa, blandade med vatten i en stor temugg, in i mikron till drick temperatur. Nr 2 Hönsbuljong, man skulle enligt recept koka skrovet av en aväten kyckling i lederna ser du brosket, det är det som fattas. Samt koka i 12 timmar. Ingen får mig att koka något i 12 timmar. Nu vet jag att kyckling och hönsbuljong inte är gjort på höns, men allt skall vara däri för att kallas hönsbuljong. Engelskans namn på nypon är Rose-Hips, de visste redan när de satte namnet vad det är bra för, det är smörjmedlet. Nyponpulver finns att köpa kilovis på nätet, men Ekströms nyponsoppa är gott.
r 3 Gurkmeja, curcumin, är en starkt gulfärgande ört rot som växer vilt från Medelhavet till Indien. Den är en stark antioxidant och starkt antiinflammatorisk och har använts där den växer i tusentals år. Det är den som gör curry gult. Samt att den ställer om kroppen så att kroppen tar emot brosket i buljongen.
Tog en dessertsked Gurkmeja och kokade 2 st buljongtärningar av höns eller kyckling.
Tog kuren det uppräknade en gång om dagen tills den dagen kom när jag glömde ta den. Tänkte efter, ja, jag hade inte ont längre någonstans i kroppen även ryggen hade blivit bättre.
Det var 3 saker Nr 1 Nyponpulver jag tog 2 matskedar Ekströms nyponsoppa, blandade med vatten i en stor temugg, in i mikron till drick temperatur. Nr 2 Hönsbuljong, man skulle enligt recept koka skrovet av en aväten kyckling i lederna ser du brosket, det är det som fattas. Samt koka i 12 timmar. Ingen får mig att koka något i 12 timmar. Nu vet jag att kyckling och hönsbuljong inte är gjort på höns, men allt skall vara däri för att kallas hönsbuljong. Engelskans namn på nypon är Rose-Hips, de visste redan när de satte namnet vad det är bra för, det är smörjmedlet. Nyponpulver finns att köpa kilovis på nätet, men Ekströms nyponsoppa är gott.
r 3 Gurkmeja, curcumin, är en starkt gulfärgande ört rot som växer vilt från Medelhavet till Indien. Den är en stark antioxidant och starkt antiinflammatorisk och har använts där den växer i tusentals år. Det är den som gör curry gult. Samt att den ställer om kroppen så att kroppen tar emot brosket i buljongen.
Tog en dessertsked Gurkmeja och kokade 2 st buljongtärningar av höns eller kyckling.
Tog kuren det uppräknade en gång om dagen tills den dagen kom när jag glömde ta den. Tänkte efter, ja, jag hade inte ont längre någonstans i kroppen även ryggen hade blivit bättre.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Artros och diskbråck är inte samma sak. Disken består inte av brosk utan
någon sorts gelémassa.
någon sorts gelémassa.