Sporttråden
Moderator: Moderator 1
Re: Sporttråden
Sverige åkte på en historisk förlust i fotbollslandskampen mot lilla Luxemburg. Man förlorade med ett noll på bortaplan. Luxemburg var närmare två noll än Sverige var en kvittering. Nästa träningsmatch spelas på tisdag mot Nordirland. Då måste spelarna skärpa till sig, kvällens insats var bara pinsam.
Ebba 3a i femmilen.
Det var ju bra jag missa den. Minns TV satt och sade att "Nu åker vi ner en division och får spela mot lag som är värdelösa"Fantasio wrote: ↑22 Mar 2025, 20:46 Sverige åkte på en historisk förlust i fotbollslandskampen mot lilla Luxemburg. Man förlorade med ett noll på bortaplan. Luxemburg var närmare två noll än Sverige var en kvittering. Nästa träningsmatch spelas på tisdag mot Nordirland. Då måste spelarna skärpa till sig, kvällens insats var bara pinsam.
Det har varit en bra sportdag för mig idag. Sara Hector på pallen i slalom, Norrköping Dolphins slog Borås borta (i basket) och storseger för Sverige mot Nordirland. Fem ett vann dem med.
Nu är våren här på riktigt; Allsvenskan i fotboll är igång. Två matcher är det idag. Jag ser på Djurgårdens IF mot Malmö FF.
BK Häcken fortsätter att imponera. De är i final i Svenska cupen och slog Brommapojkarna med två noll i premiären av Allsvenskan. De kan mycket väl ta hem guldet i år. Själv hoppas jag på en framskjuten placering för mitt IFK Norrköping.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Bra match av Real Madrid. Vände 1-2 i andra till 3-2 och snyggt mål av Mbappé på frispark! Ja, straffen var kylig också. Han var på G idag.
Strax spelar Hammarby mot IFK Göteborg. Kom igen nu Bajen!
4-0 till Hammarby. Fan va skönt!
- Hercules723
- Hafniummedlem
Det blev överkörning av IFK Göteborg.
Så kul att fotbollssäsongen är här. Jag tittade på höjdpunkterna i matchen mellan IFK Norrköping och Östers IF. Det blev onödigt spännande med två mål på hörna för Öster.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jäklar vilken fest det blev efter Real Betis seger.