Bensodiazepiner
Moderator: Moderator 1
Re: Bensodiazepiner
Med facit i hand hade det varit bäst att ta full dos Stesolid idag. Var så uppvarvad. Har bara tagit en tablett idag. Vissa dagar tarvar mer, vissa mindre.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Fick stesolid utskrivet idag av läkaren, har aldrig haft den förut. Läkaren tycke jag skulle ta den mot dom jobbiga psykostankarna undertiden vi väntar ut dom.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Var försiktig, den brukar verka lite för bra, så att man inte vill vara utan den...mrsearlgray wrote: ↑01 Jul 2024, 13:29 Fick stesolid utskrivet idag av läkaren, har aldrig haft den förut. Läkaren tycke jag skulle ta den mot dom jobbiga psykostankarna undertiden vi väntar ut dom.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Usch, jag har hört det tyvärr... Vet inte om jag ens kommer våga ta den bara för det.Richard wrote: ↑01 Jul 2024, 13:57Var försiktig, den brukar verka lite för bra, så att man inte vill vara utan den...mrsearlgray wrote: ↑01 Jul 2024, 13:29 Fick stesolid utskrivet idag av läkaren, har aldrig haft den förut. Läkaren tycke jag skulle ta den mot dom jobbiga psykostankarna undertiden vi väntar ut dom.
Jag hade benzo, xanor, ett tak i början när jag blev sjuk och hade skyhög ångest. Jag tyckte inte ens att de hjälpte, så jag hade inga problem med att bli av med dem. Istället så skar jag mig i armen - det är ju inget bättre alternativ. Jag tycker att du kan ta nån stesolid mrsearlgray, det finns en anledning till att du får dem. Säg att du har skyhög ångest nu, tar en stesolid som dämpar ångesten - sen när psykosångesten klingar av kan du sluta ta dem.
Läkare är JÄKLIGT restriktiva med att skriva ut benso nuförtiden. Får du stesolid utskrivet så bedömer läkaren att du behöver dem. Vad skulle du kunna göra annars? Det kanske är något mycket värre än att ta en stesolid då och då. Så tänker jag.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
En psykiater ville skriva ut benso till mig. Jag frågade hur fort man blir beroende. Tre veckor sa hon. Då avstod jag.
Ja. Jag använder alkohol. Jag vet inte om det är bättre men man tager vad man haver.
Och jag använder choklad. Som sagt, man tager vad man haver.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Tror inte jag har någon benso kvar hemma. Ska kolla i medicinlådan.
Nix, lämnat in det sista till apoteket.
Nix, lämnat in det sista till apoteket.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ska hämta ut den imorgon tror jag, om jag orkar åka bussen till apoteket. får sån ångest att lämna hemmet nu.