Lösviktsgodis
Moderator: Moderator 1
Re: Lösviktsgodis
Jag köper lösviktsgodis ibland. Blir då oftast runt 10kr.
Nej, jag föråt mig på godis nu i veckan. Det är gott i lite mindre mängd.
Godiset jag köpte gav mersmak. Kanske köper jag mer imorgon, jag får se. Den här gången ska jag ta lite mindre choklad, blev lite enformigt med så mycket som jag köpte häromdagen. Inget av godiset var speciellt svårtuggat och det ska butiken ha plus i kanten för. De säljer inte papperspåsar utan bara byttor. Jag fick nog med godis trots att jag hade nästan halva sortimentet kvar att ta av. Ska gå längst in och kolla efter engelsk konfekt.
Lakritskonfekten är inte illa. Inte chokladkonfekten heller iof.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag tog platta, halvcirkelformade chokladbitar. Även "Center-liknande" godisbitar. Ska lägga mer krut på det godiset som inte är choklad.
Man får va försiktig med vingummi i lösvikt. Kan bli hårt. Föredrar köpa Basetts, de är alltid goda.

Planen är att köpa sig en bytta för runt 150 spänn imorgon. Tröstäta en smula. Bra att ha något att tugga på då jag numera är rökfri. Sega råttor och engelsk konfekt är gott. Och lakritsgodiset som är som små korta rör. Rätt segt, men inte för segt.
Jag åt mig illamående på godis under kvällen. Nu har det gått över.
Ojsan

Jag åt två Ben n Jerry. Nu funderar jag på en tredje. Äter upp de jag har sen pausar jag lång tid.
Lite får vi unna oss, tycker jag.