Bensodiazepiner
Moderator: Moderator 1
Re: Bensodiazepiner
Ditt liv verkar cirkulera omkring dina stessar. Det är inget bra tecken. Inte bra alls. 25 mg är mycket, normaldos är 15 mg/dag och att du vill ha ännu mer beror på att du är torsk på dem. Det finns ingen övre gräns för dig. Att ta benzo bara för att flumma är idioti och leder bara till missbruk.
Livshändelser av olika slag är sådant man måste igenom. Drogar man bort dem finns de där ändå och ploppar upp förr eller senare. Jag vet vad jag talar om. Jag sköt upp reaktionen efter en svår separation med hjälp av piller. Efter tre år slog det igenom med en kraft som golvade mig och det tog åratal att komma igenom och gå vidare.
Livshändelser av olika slag är sådant man måste igenom. Drogar man bort dem finns de där ändå och ploppar upp förr eller senare. Jag vet vad jag talar om. Jag sköt upp reaktionen efter en svår separation med hjälp av piller. Efter tre år slog det igenom med en kraft som golvade mig och det tog åratal att komma igenom och gå vidare.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jag vet inte hur man handskas med de känslor som plötslig död för med sig, det kan jag erkänna. Men inte är jag beroende av Stesolid, jag har bara tagit fem mg idag. Men har massor på köksbordet som bara väntar på att bli svalda. 30 milligram, here I come!
Prova med att vara utan Stesolid i tre dagar och sedan utvärdera.
Fantasio,
Det låter som att du är beroende på sättet du skriver om Stesolid. Mer, mer, mer. Fler tabletter, högre dos. Jämför dig med kompisar som nästan får hästdoser dagligen.
Varför blir du inte knockad av Stesolid? Jo, antagligen för att du tar Stesolid hela tiden. Du har vant dig.
Alla går igenom sorg någon gång. Du bör ringa din kp eller jourhavande präst och prata om dina känslor. Alla har känslor! Det är mänskligt! (De som inte har känslor och inte känner sorg är säkert psykopater eller liknande.) Att medicinera bort dina känslor är dumt. Våga prata istället.
Det låter som att du är beroende på sättet du skriver om Stesolid. Mer, mer, mer. Fler tabletter, högre dos. Jämför dig med kompisar som nästan får hästdoser dagligen.
Varför blir du inte knockad av Stesolid? Jo, antagligen för att du tar Stesolid hela tiden. Du har vant dig.
Alla går igenom sorg någon gång. Du bör ringa din kp eller jourhavande präst och prata om dina känslor. Alla har känslor! Det är mänskligt! (De som inte har känslor och inte känner sorg är säkert psykopater eller liknande.) Att medicinera bort dina känslor är dumt. Våga prata istället.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Prova då att vara utan Stesolid fr om imorgon t o m lördag. Känner du inget speciellt då kan du lika gärna sluta med den. Får du istället en helvetes ångest så ska du inte ta någon utan invänta att ångesten går över av sig själv. Gör den inte det beror det antagligen på abstinens.
Det där är ett väldigt farligt tänk...
Jag håller ju på att sluta med mina benzo o för nån vecka sen gick jag ner från 0,5 mg till 0,25, men så började jag må dåligt o sa till mig själv;
-Jag gör detta nån annan dag. Alltså sänker dosen. Men i själva verket var det därför att det inte gick.
Jag kan vara utan mina benzo i ett dygn o också säga; -Idag har jag inte tagit någon benzo, men jag kan inte vara utan i 3 dygn.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag har ingen lust att testa på att dra ned på mitt intag av benso. Ibland tycker jag att jag inte får så bra effekt av dem, men då är ångesten särdeles stark.
Det blev att hämta extramedicin för en vecka på mottagningen. Höll på att glömma det. Nu har jag så jag klarar mig ett bra tag.
Jag har nu kollat, dubbelkollat och trippelkollat. Jag har fortfarande bara tre Stesolid i apodosrullen. De sa ju att den extra skulle inkluderas i påsarna, men icke. Jag får gå till mottagningen på måndag och hämta extra. Jag måste bli bombad.
Jag har tappat räkningen på hur mycket Stesolid jag tagit idag. Tror det är max 25 milligram och det är inte så mycket. Men än har inte lugnet infunnit sig, inte fullt ut i alla fall. Jag ska bara ta en tablett till idag.