Julklappar
Moderator: Moderator 1
Re: Julklappar
Köpt en julkaka till mamma och pappa för 30kr. Den ligger i frysen och ska tinas dagen innan jul.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Tycker lite synd om min granne som tillhör Jehovas vittnen. Jehovas firar väl inte jul alls? Jag vet inte, men i allafall får de inte julpynta, så i hennes fönster står inga elljusstakar och hänger inga pappersstjärnor.
Jag undrar hur det gått till när hon anslöt sig till Jehovas. Jag undrar om hon ångrar det men har svårt att ta sig ur.
Jag undrar hur det gått till när hon anslöt sig till Jehovas. Jag undrar om hon ångrar det men har svårt att ta sig ur.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fick ett par presenter av mamma som hon köpt på resan. En stor tub aloe vera och en liten praktisk väska.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Blir ingen mocca master till föräldrarna. Min bror och hans tjej drog sig ur. Vill inte köpa den själv för 2000kr. Blir lite mycket.
De kör med love bombing och säger att jul är hedniskt. De får bara fira minnesdagen(påsk) och möjligen bröllopsdagar.memphis wrote: ↑17 Dec 2023, 06:43 Tycker lite synd om min granne som tillhör Jehovas vittnen. Jehovas firar väl inte jul alls? Jag vet inte, men i allafall får de inte julpynta, så i hennes fönster står inga elljusstakar och hänger inga pappersstjärnor.
In a world where you can be anything, be kind.
På sätt och vis har de ju rätt i att jul är en hednisk högtid. Bara ordet jul har djupa rötter. Vi har nog alltid behövt en fest mitt i vintermörkret, och att fira midvintern när ljuset vänder tillbaka är helt naturligt.
Men så trist att inte få fira jul! Oavsett vad seden ursprungligen innebar. Jag tycker synd om Jehovas vittnen.
Men så trist att inte få fira jul! Oavsett vad seden ursprungligen innebar. Jag tycker synd om Jehovas vittnen.
Om du vill ha lite klarhet i frågan kring julen och kristendomen, se "Myter och missförstånd om julen".memphis wrote: ↑17 Dec 2023, 18:27 På sätt och vis har de ju rätt i att jul är en hednisk högtid. Bara ordet jul har djupa rötter. Vi har nog alltid behövt en fest mitt i vintermörkret, och att fira midvintern när ljuset vänder tillbaka är helt naturligt.
Edit: Har lyssnat på halva, tycker han ger en ärlig bild av vad vi vet och inte vet.
https://youtu.be/U-o7LJbaJQA?si=35Z4cmjY1UvoAvR8
Mamma- ett grodd-torn med några påsar fröer till.
Lillebror- en fotoram.
Lillebrors tjej- 3 st blockljus i olika färger.
Lillebrors barn 1- sytillbehör
Lillebrors barn 2- ett paket innehållande diverse krafs. Hon gillar ett pojkband från Korea, och det är deras merchandise.
Lillebror- en fotoram.
Lillebrors tjej- 3 st blockljus i olika färger.
Lillebrors barn 1- sytillbehör
Lillebrors barn 2- ett paket innehållande diverse krafs. Hon gillar ett pojkband från Korea, och det är deras merchandise.
Struntade i julklapp till pappa i år eftersom jag inte träffar honom något i jul. Tror inte att han uppskattar paket så mycket att det är värt besväret att skicka något till Solna. Min far är inte materialistisk. Men ett julkort kan han få. Och jag ringer honom på julafton alltid.
Jag har tre paket på ingående. Men fastnat i tullen. Det blir nog efter Jul, högt tryck nu, kan man förstå.
Har köpt en Buddha-figur till min mamma, ett MAD-spel till min pappa och ap-bingo till min syster.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/