Vad röstar du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Vad röstar du?

Centerpartiet (C)
0
No votes
Kristdemokraterna (KD)
2
15%
Liberalerna (L)
0
No votes
Miljöpartiet (MP)
0
No votes
Moderaterna (M)
2
15%
Socialdemokraterna (S)
3
23%
Sverigedemokraterna (SD)
2
15%
Vänsterpartiet (V)
2
15%
Annat
2
15%
 
Total votes: 13

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19009
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad röstar du?

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 14 Jun 2021, 15:56 Och i nyproducerade hus bor nästan bara nyinvandrade till Sverige som får sin hyra betald av soc.
Det var ungefär så jag menade att det kommer bli mer av om marknadshyror införs. Någon annan (=socialtjänsten, Försäkringskassan) än hyresgästen kommer betala hyran. Är det så vi vill ha det?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37630
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad röstar du?

Post by memphis »

När man lever på pension/ bidrag brukar det finnas en gräns för hur mycket av hyran man får hjälp med. Borde väl vara nåt liknande med socialbidrag tänker jag?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3383
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad röstar du?

Post by Nobel »

Blir det nyval?
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

amandara wrote: 14 Jun 2021, 17:47 Jag bor mitt i city och det underlättar på många vis. Bussar går överallt. Bra och många och varierade gångstråk för mig och Loppan. Affärer nära även om mataffärerna är dyra men det får man ta. Klarar mig utan bil. Bor perfekt. Vill inte flytta.
Du lever alltså billigare och bättre än andra. Men du är inte beredd att även betala mer i hyra? Det jämnar ju ut sig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37630
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad röstar du?

Post by memphis »

I morgon kl 10 får vi se om Stefan Löwen lyckas lösa krisen på nåt sätt. Det verkar ju inte som det just nu. Kanske blir det extraval.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24085
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad röstar du?

Post by Zoidar »

Hoppas inte det blir nyval. Orkar inte med nya reformer. Tillräckligt krångligt som det är.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

Det kommer inte att hända någonting. Löfven kommer att få avgå men får i uppdrag av talmannen att forma en ny regering och det kommer att bli densamma som idag. Roligare än så blir det inte.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Vad röstar du?

Post by mopa »

Jag vet inte vad jag ska rösta på.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13398
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad röstar du?

Post by amandara »

Cosmos wrote: 20 Jun 2021, 21:07
amandara wrote: 14 Jun 2021, 17:47 Jag bor mitt i city och det underlättar på många vis. Bussar går överallt. Bra och många och varierade gångstråk för mig och Loppan. Affärer nära även om mataffärerna är dyra men det får man ta. Klarar mig utan bil. Bor perfekt. Vill inte flytta.
Du lever alltså billigare och bättre än andra. Men du är inte beredd att även betala mer i hyra? Det jämnar ju ut sig.
Jag har inte råd med högre hyra. Jag är glad att även fattiglappar kan bo centralt.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

Du kommer ju att få högre bostadstillägg också så det jämnar ut sig. De som bor centralt och jobbar kommer att få hyreshöjningar men de har råd med det. Som det är idag har ju de i förorten högsta hyran. Det tycker jag är fel.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37630
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad röstar du?

Post by memphis »

Ja men det finns ju en gräns på ca 5400kr. Utöver det får man inget bostadstillägg. Så höga hyror kommer visst att drabba oss med sjukersättning!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad röstar du?

Post by Cosmos »

Men du lever ju billigare än folk i förorten som förutom de höga hyrorna har resekostnader, dyr mat och sämre service. Lever sämre överhuvud taget, inte minst socialt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply