Polisanmälan

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Hercules723
Hafniummedlem

Re: Polisanmälan

Post by Hercules723 »

Cosmos wrote: 17 Jul 2021, 21:10 Ni måste vara väldigt kräsna eller ha otur med sjukhus. På Ackis kommer de in med en hel meny från vilken man väljer lunchen och middagen till dan efter. Mkt god mat. Kyckling i alla tänkbara former som alla smakar fantastiskt bra t ex. Lasagnen är också bra.
Vad är det för lyx att välja bland massa maträtter? Så har vi det inte i Umeå :lol:
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

På mitt senaste sjukhus fick vi också välja matsedel. Umeå är väl annars
en framåt stad.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

NUS är ett ganska dåligt sjukhus. Trots läkarutbildning i staden är det läkarbrist. Dåligt är också att man måste dela rum med upp till 2 andra patienter. Man har heller inget låst skåp att förvara sina saker i och inget lås på dörren till rummet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tror inte att man på något sjukhus får låsa om sig på rummet.
Det fick inte jag, när jag senast var inlagd på psyk.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Geta wrote: 17 Jul 2021, 21:09 Krokus,

Du anser alltså att vi som tar antipsykotika inte kan avgöra om maten är äcklig
eller god. På grund av hungern.
Nja, snarare att sjukhuset kan servera vad som helst till psykospatienter. Min brorsa har varit inlagd på en helt annan avdelning på samma sjukhus, men han fick välja mellan veg, fisk eller kött/kyckling vid varje lunch och varje middag. Olika rätter varje dag dessutom.

Det är som att sjukhuset tänker "äh, psykfallen skiter vi i, men diabetespatienter och andra somatiska sjukdomsfall ska få en riktigt lyxig upplevelse!".
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

memphis wrote: 17 Jul 2021, 21:41 NUS är ett ganska dåligt sjukhus. Trots läkarutbildning i staden är det läkarbrist. Dåligt är också att man måste dela rum med upp till 2 andra patienter. Man har heller inget låst skåp att förvara sina saker i och inget lås på dörren till rummet.
Jag har också fått dela rum med andra. Vissa snarkar, andra pratar med sina röster mitt i natten. Men den värsta grannen var hon som onanerade om natten.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Krokus,

Du måste komma från en annan del av Sverige. Känner inte alls igen mig.
Vegetarisk kost kunde man välja på mitt sjukhus. Tror inte att de vill ha
besvär med att laga särskild illasmakande mat till psykospatienter.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Krokus wrote: 17 Jul 2021, 21:49
memphis wrote: 17 Jul 2021, 21:41 NUS är ett ganska dåligt sjukhus. Trots läkarutbildning i staden är det läkarbrist. Dåligt är också att man måste dela rum med upp till 2 andra patienter. Man har heller inget låst skåp att förvara sina saker i och inget lås på dörren till rummet.
Jag har också fått dela rum med andra. Vissa snarkar, andra pratar med sina röster mitt i natten. Men den värsta grannen var hon som onanerade om natten.
Äh fy fan vad vidrigt gjort av henne! Jag hade en bra sänggranne sist jag var inlagd. Hon var inlagd för depression sa hon. Hon var tyst och snäll och vi gillade varandra.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Geta,

Men det är samma sjukhus som jag och brorsan varit inlagda på, ett tag vid samma tidpunkt, men helt olika avdelningar. Han fick god mat, medan jag fick bajs. (Inte bokstavligt.)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Sjukhuset här (NUS) har ingen meny man får välja från. Det finns bara två alternativ, i fall man inte gillar det ena. Maten påminner mycket om skolmat. Inte så tokigt enligt mig.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag tycker att sjukhuset har varit himla god. Vid högtider får man extra god mat. Jag delade rum med en en gång, jag var så psykotisk och rädd. Det funkade dåligt att bo med någon då. Jag frågade om jag fick ta ett enkelrum som blev ledigt och det fick jag. Mycket bättre. En gång var det en förvirrad patient som gick in i mitt rum på nätterna. Det var ingen höjdare för en del av min psykos var att folk gick in hos mig om natten för att göra medicinska experiment på mig. Jag var dösur på den tjejen men efter ett tag blev vi vänner och kunde skratta åt hennes irrfärder in i mitt rum.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Jag kan bara hoppas på att maten är bra nu för tiden, när jag låg inne sist var det sista gången på det sjukhuset så om jag skulle bli inlagd blir det på ett annat gammalt sjukhus, då Mölndalssjukhus men kan bara hoppas att maten är god där. Fast psykakuten är på Östra för hela Göteborg och när det var nybyggd psykiatri där sade de som låg för psykos där att maten var god. Men det är flyttat till Mölndal, psykos.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply