Hur ser din morgondag ut?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Hur ser din morgondag ut?

Post by Richard »

Imorgon är det inkasso-dags. Kompisar som lånar en massa pengar av en, som man ibland måste "påminna" om att betala tillbaka. De flesta betalar utan att man behöver påminna, men lite sur blir jag på en kompis som lånade 400 kr som jag skulle på tillbaka fredag kväll. Jag påminde honom igår o då fick jag 200 kr, så jag får väl påminna honom igen om de resterande 200 kronorna.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Richard wrote: 26 Nov 2024, 16:50 Imorgon är det inkasso-dags. Kompisar som lånar en massa pengar av en, som man ibland måste "påminna" om att betala tillbaka. De flesta betalar utan att man behöver påminna, men lite sur blir jag på en kompis som lånade 400 kr som jag skulle på tillbaka fredag kväll. Jag påminde honom igår o då fick jag 200 kr, så jag får väl påminna honom igen om de resterande 200 kronorna.
Lånar inte ut just av det skälet. Prat är inte lika värt som handling (ge tillbaka i rätt tid).
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag lånar inte heller ut pengar. Men det kan ju bero på att jag har få kompisar och de är alla mera välbärgade än mig.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

memphis wrote: 26 Nov 2024, 18:18 Jag lånar inte heller ut pengar. Men det kan ju bero på att jag har få kompisar och de är alla mera välbärgade än mig.
Samma här.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag går upp innan klockan elva och beger mig till mötesplatsen. Runt fyra iväg till busshållplatsen för tripp till sjukhuset.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

I morgon fm kör jag och mamma till hundvakten med min hund. Det är konstigt att lämna bort henne, men nödvändigt ju. Kvinnan som ska ta hand om henne bor riktigt ute på landet och min hund behöver inget koppel, vilket kvinnan tycker är jättebra. Min hund får det bra där, det är jag övertygad om, och dessutom har hon sovit över där förut.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Ledig inga förpliktelser en dag lik den här, kanske ta en promenad runt gården för motionens skull
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jobba
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Cykla, köpa hundmat och hämta ut paket. Med det är jag nöjd med dagen. Har jag energi över, men det tror jag inte, så ska jag göra någon julgodissort.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Ska laga en kycklingrätt med gröna äpplen och gå till återvinningen.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Åh det låter gott! Syrligheten från äpplena. Det är år sedan jag åt äpple.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jobba
Lunchmusik i kyrkan?
Soppa i församlingshemmet?
Apodos hämta
Hem
Bostöd
Post Reply