Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

femfemman
Galliummedlem

Re: Matvanor

Post by femfemman »

Ätit för mycket till middag idag. Ett helt hamburgermål plus såna chili cheese. Mår lite illa faktiskt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag köpte jag porterstek med sås och potatis. Var till mataffären cirka klockan tjugo i elva på förmiddagen och lådorna hade anlänt till butiken. Den ska jag äta upp imorgon fredag. Helstekt fläskkarré med gräddsås och panerad fisk med kall sås står på menyn imorgon. Planen är att köpa en låda imorgon också, men då måste jag i säng snarast.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kycklingschnitzel med stekt potatis och pepparsås, ugnsstekt laxfilé med smörslungad potatis och kall dillsås och helstekt entrecote med potatisgratäng och rödvinssås stod på meny på Lingonfabriken idag. Leker med tanken på att köpa någon av rätterna imorgon till reducerat pris. Min syster var förbi med två kylda rätter varav jag ätit upp den ena redan.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tror om jag tar mig ned på stan att jag köper lördagens mat. Entrecote låter ju gott.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Hemköps meny var från vecka 1 och antar att det är vecka två nu. Måndag stängt stod det. Men det var ju förra veckan den var röd dag på en måndag. Jag testar att gå dit och se vad de har. Om det går bra med ryggen kanske jag går ned på stan till Lingonfabriken o köper gårdagens låda om de har några kvar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Hemköp säljer stekt fläsk med löksås och pasta med ost och skinksås imorgon. Med lite jäklar anamma tar jag mig dit för inköp.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, jag kom upp i tid för varm låda, pasta. Korv Stroganoff med ris eller tacofärsbiffar med tomatsås erbjuds imorgon. Tror jag tar tacobiffarna. Ska lägga mig tidigt idag så att jag orkar upp imorgon också.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kalops eller kycklinggryta med paprika med ris erbjuds imorgon. Idag kom jag aldrig iväg till affären. Har bara ätit en tråkig frysrätt idag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, jag kom upp i förmiddags. Köpte kycklinggryta. Imorgon är det helstekt långhare med grönpepparsås och grillad laxfilé med kall sås.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det lutar åt att handla kötträtten imorgon. Bara jag kommer isäng skapligt så går det bra. Är lite inne på att köpa korv och korvbröd, steksmör och bostongurka. Jag har en oöppnad burk jalapenos i kylen, får nog kasta den då jag tror att datumet gått ut. Fyra korv med bröd och en korv utan bröd blir jag proppmätt på. Antar att smörpaketet är dyrast av det jag planerar att köpa.

Kollade burken med jalapenos nu. Datumet går ut om flera månader.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det finns små smörpaket.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jo, det är sant. Jag undrar hur en så pass liten affär som Tempo kan ha både varma och kylda rätter om helgerna. Marknad finnes uppenbarligen, annars skulle de inte ha det. Har ingen aning om vad de säljer nu i helgen. I förmiddags kom jag upp i god tid för varmhållen låda. De är så mycket godare än fryskartonger och det är mer mat också. Jag försöker att äta vid fem, då det är dags för Metformin, men brukar bli hungrig ett par timmar innan och äta då.
Post Reply